Gå til innhold

Hva skal jeg tro???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å slippe jubelen løs. MEN har tatt 2 tester. Tok en test EasyCup (kjøpt på nettet fra Danmark) i går ettermiddag på rugedag 12. Den var veldig svakt positiv (var så vidt jeg skimtet strek nr 2 når jeg så på den i sterkt lys). I dag morges tok jeg en ny test - denne gang med Clearblue. Den synes jeg var sterkere positiv enn den jeg tok i går ettermiddag, og når jeg så rett på den var det ikke vanskelig å se at det var et kryss. Er i dag på rugedag 13 og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det normalt for oss ivf-ere at det tar lang tid før hcg stiger????

Tok en blodprøve i går for måling av hcg. Da jeg ikke bor i Oslo må prøven sendes Riksen og da tar det 2-3 dager før resultatet blir klart på Riksen. Dvs i morgen rett før telefonen stenger skal jeg ringe Riksen og høre om de har fått noe resultat. Hvis ikke blir det å lide seg gjennom et døgn til....!

Noen som vet hvilket hcg-nivå som graviditetstestene slår ut på???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en clear blue digital test. Da slipper du å tyde streker.

Men en strek er jo en strek. Og det varierer hvor høyt hcg en må ha før de forskjellige testene slår ut. Eg har testet med cb digital hver gang, synes den er veldig grei.

Eg testet positiv med den på rd 9, så tror den er ganske sensitiv på hcg.

Skrevet

Ja, jeg får nok kjøpe meg en clear blue digital test i morgen, hvis jeg ikke får svar fra Riksen. Jeg tror nok også at den clear blue testen jeg har brukt ikke er så sensitiv som jeg trodde, og at kanskje hcg stigningen min har begynt sent.

Skrevet

Jeg tror helt sikkert du er gravid ;-) En positiv test er en positiv test. Selv om streken er svak. Men kjekt for deg å få svar på blodprøve, da blir du helt sikker....'

Lykke til, og gratulerer! (våger meg med et lite hurrarop!)

Skrevet

Tok også en CB test i går morres, den hadde en veldig svak strek.. Får vel svar fra Riksen i dag - tok blodprøve på mandag. Satser på at alt går bra med både deg og meg denne gangen.

Klem

Skrevet

Du må ha lykke til! :) Håper det går bra for oss begge! Har fått gratulasjoner av 2 allerede. Bla.a ei venninne som har prøvd lenge og nå er gravid vha TESA. Hun mente at så lenge det er en strek - om den så er svak - så er en gravid... Det håper jeg stemmer for oss begge!!

Mensen er iallefall ikke på vei her!! Føler meg øm i brystet og kjenner at det er et eller annet i livmoren, samt litt stikking om ikke så sterkt som tidligere så kjenner jeg iallefall noe innmellom. Og nå har jeg jo også sluttet med crinone - så da vet en om hva som er bivirkninger etter det og ikke.

Har du noen symptomer, Andalucia?

Skrevet

Tja, hva skal en si til symtomer da.. Har ikke bare ømme men nesten hovne bryst - kjenner ikke så mye i livmoren (litt "bobling" kanskje..) og har noen stikkinger av og til. Er fryktelig trøtt, men det er nok medisinene sin skyld - tror jeg da.. Er på rugedag 14 i dag. De hadde ikke fått inn blodprøven min på Riksen enda så da får jeg bare vente til i morgen.. Bruker Crinone enda og går også på Albyl-E og Fragmin.

Vi får bare vente og se.. og håpe på det beste denne gangen.

Klem

Skrevet

Har du bestemt selv at du vil fortsette med Crinone eller har de sagt det på Riksen?? Jeg mener jeg har fått beskjed om å ta 2 pakker med Crinone og så slutte med dem etter det. Håper jeg ikke har gjort noe feil...

Tar uansett Babyklister fortsatt så forhåpentligvis hjelper det....

Skrevet

Var litt av opplegget fra forrige forsøk - da skulle jeg bruke Crinone de første 10 ukene som ekstra støtte.

Jeg bruker også Babyklister denne gangen, har aldri gjort det før. Satser på at det hjelper :-) jeg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...