litenjente-litengutt Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Ja jeg lurer altså på når dette er vanlig og begynne med?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Ehm når de er født? er vell en grunn for at de lager BABY pute, JUNIOR pute, VOKSEN pute! Og Når mammaen faktisk kjøper en pute og ligger den i sengen!
litenjente-litengutt Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 Dette visste ikke jeg. At dette var "vanlig" fra de var født av? Både jordmor og helsesøster frarådet meg å bruke pute i begynnelsen. Også har jeg likssom ikke spurt eller tatt det opp etter de første gangen jeg snakket med helsesøster. Men da var det kjekt å få et svar på dette da.
MathildeC Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg trodde også at det var vanlig å vente litt, selv med babypute. Vi brukte den litt av og på i det første året hennes, men konstant fra hun var et år. Jeg synes kanskje babyputen er litt VEL liten da. Når begynner man med juniorpute?
Sistah*G07*J09* Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Vi har aldri brukt pute til mini. Tenkte å begynne nå når han er blitt over ett år, men nå er han begynt å snu seg på mage i søvne, så nå tørr jeg ihvertfall ikke begynne med noe pute til han...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Fysioterapeuten til datteren min anbefaler ikke bruk av babypute før barnet er nærmere 2 år.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 En annen grunn for at det blir laget baby og juniorpute er fordi produsentene tjener penger på dette. Ikke nødvendigvis fordi det er det beste for barnet! Og en nyfødt skal IKKE ha babypute.
Honningmelon Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Nå anbefaler de faktisk å begynne med en tynn pute fra fødsel. For å forebygge flatt bakhode.
Mrs. Bouquet Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Flere og flere går over til å anbefale en tynn pute fra fødselen. Som Honningmelon sier er det for å forebygge flatt bahode og bedre sirkulasjon rundt nakken. Hva en velger å gjøre betyr ikke så mye i det lange løp, altså man gjør ikke feil uansett om man velger pute fra starten eller ikke. Det viktigste er at man ikke bruker en altfor høy pute eller har noe i senga som øker faren for krybbedød. Jeg brukte pute på jenta min fra starte, og skal gjøre det med babyen vi venter.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Vi brukte ikke pute. Hun fikk ikke flatt bakhode for det... Begynte med pute etter fylte ett år...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Begynte med babypute med en gang. Den er så tynn og flat. Litt mykere å ligge på enn rett på madrassen og lett å vaske hvis det kommer gulp på syns jeg. lillebror er nå 14 mnd og har akuratt funnet fram juniorputa. Nå er han forkjølet og prøvde om han fikk hode litt opp med den. Uansett så ser det ut som han ligger godt på den.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 vi brukte ikke pute til mini når hun var født... vi ble anbefalt å ikke bruke det.. men vi passet på dette med bakhodet, ved å snu henne når hun sov, slik at hun sov like mye på hver side av hodet. Tipset der er å snu kurven eller sengen eller legge babyen i ene enden en dagen og andre enden neste dag, for ofte legger de seg med ansiktet mot oss. Vår har iallefall ikke flatt bakhode:) Vi begynte først med pute under madrassen når hun ble litt forskjølet, og kanskje med pute oppå madrassen når hun var 8-9 mnd.. Så lenge hun lå i babybag i vognen brukte vi ikke pute...
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Storesøster begynte når hun var ca 1 år. Lillebror er 14 mnd, har ikke begynt enda. Vil vente til han er ca 1 1/2 år.
Honningmelon Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Det er jo ikke slik at ALLE får flatt bakhode om man ikke bruker pute. Men, mange får det. Inkludert eldste vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå