Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Har henta vesla vår i barnehagen et par ganger nå hvor hun har vært klissvåt på bena. Jeg lurer bare litt på om man kan si fra om sånt, eller om man ikke kan forvente at de skal sjekke det med så mange barn. Jeg har virkelig vondt av henne som kanskje går rundt med våte sko lenge, og de blir jo fort syke hvis de er kalde på bena. Hva ville dere gjort...?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg ville tatt med et ekstra par sko og sagt når jeg leverer at hun har vært våt på bena ved et par anledninger, så jeg vil at dere sjekker dette og tar på henne de tørre skoene hvis det trengs. Jeg syns det er så dumt at hun skal gå og være våt og kald. Vil jo ikke at hun skal bli syk. Eller et eller annet i den duren. Husk det har alt å si hvordan man sier ting. De er ikke mer enn mennesker de som jobber i barnehagen heller... Og husk-si alltid fra når det er et eller annet. Det er sånt det blir god kommunikasjon av. Og det bør alle barnehager være opptatt av å oppnå. Men si ting på en ok måte.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 For det første: Gi beskjed!!!! Jobber selv i bhg og synest det alltid er godt med tilbakemeldinger, uansett om de er gode eller dårlige Vi sjekker heller ikke om ungene er våte på beina om strikken på regnbuksa er under støvelen (regner med det er regnværsdager det er snakk om)... er jo selvfølgelig noe annet om buksa er glidd opp. Men om vi oppdager at de er våte på bena når vi går inn så skifter vi selvfølgelig på de... og tørker skoene... Det går jo an å høre hvilke rutiner de har i bhg... er alltid kjekt med foreldre som engasjerer seg
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Gi beskjed da vel. Det er lettere for dem å gjøre noe med det du ikke er fornøyd med dersom de vet hva det er... Dessuten: HA på henne tynne ullsokker innerst mot foten, da blir hun ikke like kald om hun skal bli våt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Dette er et typisk eksempel på hvor forskjellig en mors omsorg er vs den omsorgen de små kan påregne i barnehagen. Jeg ser nesten daglig hvorfor deres søte små blir våte på beina i barnehagen, vi møter dem nemlig i skogen. En to-åring med skotøy som ikke er tilpasset søledammer får muntlig beskjed om å ikke gå ut i vannet, for "da blir du våt". Javel. Men så er nå 2-åringer slik at de går ut i vannet likevel. Alle 5-6 som blir passet av denne enkelte tilsatte. Og ingen av dem blir fysisk flyttet vekk fra det fristende vannet, eller avledet med andre og mer interessante aktiviteter der og da. Den voksne verken hindrer det eller sjekker om de virkelig ble våte av utskeielsen. Jeg ville ikke brydd meg med å si ifra i barnehagen en gang, jeg ville sørget for en idiotsikker fremgangsmåte som ikke avhenger av den enkelte ansattes omsorgsevne/vilje. Hva er galt med Cherrox og gode sokker?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Så sånn mener du det er altså. Å gå i barnehage er det samme som å bli våt på beina, ikke få på riktige klær osv. Cherrox og gode sokker er det vel ikke noe galt med, men det er jo en forutsetning at utstyret er på plass da. En regnværsdag her nå hadde kun fire av 13 barn med seg vanntette sko. Fem av 13 hadde med seg regnklær. Og er det noe de spør om når de henter så er det om vi har vært ute. Så hvordan skal vi klare å holde alle tørre da mon tro... Alle er vel ikke sånn som du anonym 08.54 skriver heller. Er noe med å ta alle under en kam. Litt forskjell må det jo bli siden hjemme har man oppmerksomheten nesten alene, mens man må dele den med flere i barnehagen. Men de får da kos, et fang å sitte på, tegne, bygge lego, synge, danse, trøst, mat, tørre klær, hjelpe til, rydde, leke, være sammen med gode venner fordet. Har alltid noen på fanget vi i barnehagen vår. Er alltid to minimum som sitter nede på gulvet sammen med barna. Jeg synes uansett du skal si fra. Det blir stort sett vi som jobber i barnehage bare glad for. Jeg sier fra på alle møter, mange ukeplaner og muntlig at de ikke må være redde for å si fra om det er noe. Det er og lurt å ta med et ekstra par sko så har man skift om de skulle bli våte. Vi sjekker barnet om vi ser de har vasset i vann eller tror de har blitt våte. De som har dårlig utstyr går gjerne inn først om de er blitt våte. Gjør de oppmerksomme på det så ordner det seg sikkert.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 HI her Takk for svar!! Jeg har gruer meg litt for å si ifra, fordi de ansatte i barnehagen er så vannvittig flinke, tillitsfulle og de er veldig gode på å kle barna riktig etter vær. Men når det gjelder sko så blir jeg litt i tvil. Vesla vår har både cherrox og støvler i barnehagen, ullsokker og alle mulige skift. Jeg legger sokkene fram så de skal "se" at de kan brukes, men har enda ikke sett at de har tatt de på i cherrox/støvler. Føler meg litt smålig hvis jeg må fortelle dem at de skal bruke sokker i støvler, det burde jo være innlysende.. Og dessuten er det jo deres ansvar og kle barna etter forhold, er det mange fristende sølepytter så er det jo naturlig å ha på støvler med en god sokk nedi. Tenker også som hun som skriver over her, hjemme har man bare sin egen å passe på, i barnehagen er det kanskje ikke så enkelt å passe på at alle 15 holder seg tørre hele dagen. Men de blir jo ikke så våte uten å omtrent sitte i søledammen, det bør de jo se og da ta en ekstra kikk på det barnet. Vi sier alltid fra på en pen måte når det er noe, og det skal jeg gjøre neste gang hun er klissvåt og kald på bena. Godt å høre at andre er av samme oppfatning også ! Takk
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Vil bare legge til at det er ikke alltid det er så lett for oss som jobber i barnehage å kle barna riktig heller. Har vi på støvler for det er litt søledammer ute, men ellers varmt klager noen på at barnet er varme på beina og burde hatt joggesko, mens andre klager fordi de blir da våte med joggesko nå osv;-)
Honningmelon Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Hadde bare latt cherroxene stå i bhg nå fremover jeg, så har de ikke annet valg enn å ta på cherroxene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå