Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom apoteket i dag og spurte etter fennikelte, dama ga meg en boks fennikelfrø og viste ikke hvordan man kokte te av det. Er det noen her som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Løs fenikkelte kan du putte i en "tekoker"...en sånn sil eller "egg" med hull i...og enten la den koke litt i vannet eller trekke den i 5 min:-) Bruk ca 1-2 ts pr krus.

Men det enkleste er å kjøpe ferdige te-poser;-) De får du i de fleste helsekostbutikker. Jeg bruker et merke som heter kloster, men det finnes andre leverandører også. Konsentrasjonen blir omtrent den samme. Man kan enten gi det direkte til baby, men jeg synes det er like enkelt å drikke det selv. Jeg drikker 2-3 kopper hver dag, og det har veldig god virkning både på meg og mini:-)) Brukte det også med førstemann, som da etterhvert ble kvitt kolikken sin! Denne gangen har jeg vært i forkant, og begynte med teen så fort amminga var i gang. Nå har vi ikke hatt noe tendens til kolikk:-D

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde dem rett i kruset jeg, og slo kokt vann over. Lot det stå å trekke en liten stund, også slo jeg det over i et nytt krus gjennom et kaffefilter. Det gikk veldig greit:-)

Skrevet

Når jeg bruker fennikelfrø så tar jeg dem i morteren, og deretter oppi ei tesil. lar det trekke i ca 7 min.

Har brukt en veldig god blanding med fennikel og anis. Kjempegodt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...