Daydream Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, da vet jeg hva en annen kollega mener om Danmarksturer... Hun syns det er skikkelig egoistisk å "kjøpe" seg barn på denne måten. Er en annen kollega som fortalte meg det (den eneste som vet noe). De hadde plutselig begynt å snakke om hva som skulle skje om jeg ble gravid, men det var jo ikke noe problem ettersom jeg ikke har mann....å da sa hun som vet at hun hadde kommet til å reist til D. om hun var 30 år å ikke hadde barn, og da kom den kommentaren. Har vurdert å fortelle det, men nå kommer jeg vertfall til å vente, syns det er viktig med positive tanker og støtte under denne prosessen. Ja ja...de må få mene hva de vil, jeg mener vertfall at det er mye bedre å reise til Danmark enn å dra på byen!! For barn vil jeg ha, om det er mulig Lykke til alle prøvere, gravide og mammaer!
LykkeligSomMamma Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Ja folk har de enkleste svar på ting de ikke har peiling på. Håper du lar uvitenheten prelle av. Har selv bestemt meg for ikke å involvere jobb i neste IVF, det blir for mye fokus på det etter min smak, mange som lurer og spør. Lykke til:)
satser & vesla Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Folk som sier sånt mangler empati, det er jo en naturlig følelse å ønske seg et barn :-) Vi her inne støtter deg minajenta :-)
Daydream Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 Takk Det er så godt å vite at dere er her! Tror ikke alle som har barn tenker over at andre også lesbiske og single kan ha store ønsker om egne barn.
Pollyanna67 Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Man skal ikke dømme noen før man har gått noen skritt i deres sko. Det er en leveregel som mange synes å glemme. Skal vedde på at denne kollegaen din aldri har vært i din situasjon! Men vi må huske på at vi som prøver å få barn med donor gjerne har vært igjennom en lang tankeprosess i forkant. Kollegaen din, som slengte ut denne bemerkningen, hadde sikkert ikke tenkt sååå nøye igjennom temaet (og ante sikkert ikke at han/hun kunne tråkke i salaten med en sånt utsagn). Hvis han/hun får tenkt seg bedre om, kan det tenkes at vedkommende ser annerledes på det. Lykke til med prøvingen og la for all del bemerkninger fra surmulere prelle av!
Tingenes Herre Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg hadde en lignende opplevelse med en på min jobb...vi snakket generelt om å dra til DK for å insemineres etter å ha lest artikkelen i foreldre og barn for litt siden, hun vet ingenting om mine planer. Hun er for øvrig gravid med nr. 2, og sier: 'det synes jeg er forkastelig, tenk på barnet! Så egoistisk å få barn alene!' Jeg gadd ikke å diskutere med henne, slike folk kan man ikke omvende. At hun ikke kan forstå at jeg ønsker meg barn like mye som henne, kommer jeg aldri til å forstå.
Single33 Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Så "godt" og høre andre sine tanker om akkurat dette-og jeg-også har hatt en del runder på dette.....og flere blir det sikkert.....ingen kjenner på dette uten og prøve det-og de som roper høyest og har sterkeste meninger-er ofte de som har minst erfaring eller kunnskap om akkurat dette.....tusen takk:o) Byen eller Danmark-definitivt-var på byen i helga men...nei er'u gær'n:PHihi... Stå på jenter!!
Tjorven1 Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Minajenta, vet du hva? Gled deg til du ser ansiktet hennes når du forteller henne at du er gravid med ett donor barn. Kan vedde på at hun da endrer mening om hvor egoistisk det er. og som Pollyanna skriver, så er det et lite gjennomtenkt kommentar fra hennes side, eller så mangler hun helt empati. Jeg har jo mistet bestekompisen min fra 12 års alderen og til nå, pga dette. Han mener også at det er egoistisk. Men det ikke han klarer å se er forskjellen på sin egen bakgrunn og mitt kommende barns. Han er selv adoptert, dvs. at hanmest sannsynlig er et uønsket barn fra sine biologiskeforeldres stå sted. Men et veeeeldig ønsket av sine adopsjonsforeldre. Men han har en smerte i seg fordi han er blitt sviktet av "foreldrene sine" som han sliter mer med enn han vil innrømme. Han synes det er så egoistisk av meg å velge at barnet mitt ikke skal ha en far, men som jeg sier til han - jeg velger meg et meget etterlengtet og ønsket barn, ikke bare for meg, men for hele familien! Dette barne vil føle seg så ønsket, i motsettning til han, og andre som føler seg sviktet - noe alt annet og kan ikke sammenlignes! Kan hende din kollega også føler seg sviktet - og derfor reagerer slikt. Jeg ser i allefall hvor positive alle mine venner som føler seg elsket og ønsket i verden er til dette. Også hvor egoistisk min eks bestevenn føler jeg er, samt en annen jeg kjenner som også er sviktet av foreldrene og vokste opp hos besteforeldrene, vi diskuterte generelt og han også var sterk motstander av kvinner som reiser til Danmark. Så det jeg prøver å si er at de som mener vi er egoistiske, er på en eller annen måte ofte selv skaddet og følt seg avvist, og svarer ut i fra egene følelser. Og ikke det faktum at disse barna er noen av de mest ønskede i hele verden! for det er de, det er de ingen som kan ta fra dem!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 det ER egoistisk å få barn. For alle. Forskjellen på donormammaer og andre mammaer er at vi har tenkt grundig gjennom hva vi kan tilby et barn og hvordan vi skal gi barnet det det trenger. I motsetning til hvis vi hadde fått barn med en mann - da hadde vi antakelig blitt gravide bare fordi vi syns det var en naturlig utvikling av et forhold til HAM. istedet får vi barnet fordi det er etterlengtet i seg selv framfor å bruke det som et objekt for en "fullstendig" familie. Forøvrig er det også egoistisk å gi ungen en far som aldri er hjemme eller som ikke gidder å ta ut permisjonen, det er egoistisk å få barn med en mann som har hjertesykdom i familien eller psoriasis eller rødt hår og fregner, det er egoistisk å få barn med et enebarn ,for da velger man bort halve familien, det er egoistisk å få barn med en "gammel" mann som ikke kan følge opp ungen og lære den å spille hockey osv.... det er rett og slett veldig egoistisk å få barn. og sånn er vi lagd. med trang til å få barn - og ellers ville ikke vi vært her heller!!
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Herregud for et bra innlegg:) Jeg bare måtte svare på det:) hehe Da er jeg også et egoistisk kvinnemenneske, for jeg skal gå i gang med inseminasjon i april etter nesten ett og et halvt år tenketid:) Ser så fram til å få mitt eget lille nurk,så får drømmemannen komme i andre rekke:) jeg prøver å tenke slik: nå skal jeg finne drømmemannen og være lykkelig...etter at det ble slutt mellom min ex og meg (forholdet varte i over 3 år) og jeg hadde brukt alle de tre årene på å få han klar til barn, var d første han sa til meg at nå var han klar til å få barn med den neste han møtte!!! tenk å si noe sånt...nei, nå har jeg letet i 2 år uten hell (å hvor i all verden skal man møte en kar som er klar til å få barn ganske fort da???) og dessuten så har de fleste mannfolka der ute i verden barn fra før,så hvorfor kan ikke vi kvinnfolk å ha d?? Nei,jeg er fast bestemt på mine planer jeg:) Stå på single jenter..bare tenk på at vi slipper å oppdra to stk (mannfolket og en bebis) vi nøyer oss med å kose oss med en:) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå