Gå til innhold

MMr vaksinen og bivirkninger - trenger svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet HVOR LENGE barna kan bli syke av vaksinen?

Jenta mi har hatt hoey feber fra soendag ettermiddag (13 dager etter vaksine) og naa er den 40.3 og hun har det ikke bra. I gaar hadde hun flekker paa kroppen (saa litt ut som store myggstikk) men disse forsvant i loepet av noen timer. Ellers drikker hun mye men spiser lite. Vanskelig aa vite naar jeg boer ta henne til legen... fordi jeg regner med at det bare er en reaksjon paa vaksinen. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke det være en barnesykdom da? Jenta mi har ikke hatt noen barnesykdommer ennå men det hørtes litt kjent ut med de flekkene...? Vi har ikke tatt vaksinen ennå, skal ta den om noen uker.

Skrevet

Jo da, det KAN jo vaere det. Men jeg regner med at det er "meslinger", altsaa fra vaksinen. De sier at sykdomstegnene kan komme 10-12 dager etter vaksinen, og dette begynte 13 dager etter. Jeg synes bare det er saa vanskelig aa ikke vaere en spring-til-legen-saa-fort-barnet-viser-sykomstegn-mor... Det er saa faelt aa se henne ha det vondt. Men det gaar ingenting i bhg, saa det er sansynligvis vaksinen.

Lykke til med deres vaksine. Det er visst bare 1 av 20 som blir syke, saa vi er litt uheldige her i gaarden :-(

Skrevet

Vår gutt fikk reaksjon ca. en uke etter vaksinen. Han hadde feber, men ikke så høy som jenta di. Den vekslet litt opp og ned mellom 38-39,5grader(men mest på den lave siden), og varte i 5-6dager. Han fikk også etterhvert mye utslett på mage, rygg og lår.

Jeg snakket med helsesøster og det hun sa var at det kunne være reaksjon på vaksinen men også 4.barnesykdom. Vi holdt en knapp på vaksinen.

Men, han hadde aldri så høy feber, så vi var ikke så bekymret. Hvis feberen er så høy på jenta di etter 3dager ville jeg tatt en tur til legen likevel. Det kan jo være noe annet enn vaksinen så det kan jo være greit å sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...