Gå til innhold

acta graco cosmic eller be safe combi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig byttet sete, men har dessverre ikke vært fornøyd med de 2:( Ene var et HTS og andre var et babydeal.

Så nå skal vi kjøpe ett av disse, men hvilket er best?

Det som har vært problemet har vært at når hans kals ove så har hele overkroppen hengt, og han har ikke sovet godt rett og slett...:(((

Noen som har tips til hvilket som er "best"? Vet jo at be safe scorer best på sikkerhet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begge, en i hver bil.

Be Safe'en scorer best, og er tryggest. Den er også størst (setet foran må HELT fram i begge bilene våre når denne står bak i bakovervendt pos.), tyngst og vanskeligst å montere (ikke så mye forskjell, men litt). I tillegg har den brattere sittestilling enn cosmic'en (men dette varierer fra bil til bil, så dere må prøve).

I Cosmic'en er det mye hodestøtte, og den er godt tilbakelent, så gutten sover bedre i den. Den tar mindre plass også, så passasjeren foran kan sitte normalt og ikke klistra oppi dashbordet.

Cosmic'en har visst større fare for feilmontering, så pass på der :)

Fordeler og ulemper på begge, men jeg holder en god knapp på Cosmic.

Skrevet

er veldig fornøyd med vår cosmic, og den er ikke vanskelig å montere. den har uansett en "sak" som viser om den er montert riktig. Lett å flytte mellom biler. Som sagt; veldig fornøyd, og gutten sitter godt:)

Skrevet

har selv beesafe combi, og er veldig fornøyd med den.

Cosmicen virker også veldig bra, en venninne av meg har den. og den går johelt til 25 kg da, combi går til 18.

Gode seter begge to! Er veldig fornøyd med combien vi har;)

Skrevet

Jeg har be safe combi til min gutt. Veldig fornøyd med det setet! Ja, han sitter ganske rett i det. Men nå har han blitt så stor at han sovner sjeldent i bil lengere. Gjør han det så har jeg en pute som jeg legger under haken.

Det er stødig og godt. Nå har ikke jeg noen erfaring med det andre setet da.

Men jeg syns ikke det stetet er så vanskelig å feste når du har gjort det en gang. Å det sitter kjempestøtt i bilen. Jeg er veldig fornøyd med det at man kan jekke selen stram. Det er jo litt tungt å flytte fra bil til bil, men det er ikke noe jeg gjør ofte.

Passasjeren forran må sitte litt rett da dette setet er stort, å vi ikke har stor bil. Men nå er ikke det er problem her, for det er som regel bare lille og jeg som er ute å kjører. Har jeg passasjer så har jeg ikke hørt klager. Klager dem så kan dem sette seg bak =P

Skrevet

Vi har cosmic.Er kjempefornøyde.Lillegutt sitter godt og har god støtte til hodet.

Setet kan også skrus i hvilestilling .Tar ikke kjempeplass i bilen.

Skrevet

vi har be safe og mazda 6 og er begge over 180 cm. Passasjer sete har god ben plass, selv med laaaaange ben. Er enig at når han først begynte å bruke det og var ca 8mnd hendte det at han ble hengende hvis han sovnet, men nå når han er over året er det ikke et problem lengre. Synes ikke det er komplisert å innstallere heller, og sitter super godt. Men har ikke prøvd det andre. Men ville anbefale dere å prøve de i bilen deres før dere bestemmer dere. Utrolig stor forskjell på innvendig plass i bilene etter hvordan de er innredet, som man ikke nødvendigvis ser på utvendige mål. Vi tok med sete når vi skulle kjøpe ny bil nettopp fordi vi er lange og ville ha plass til bena forran og bakovervendt sete bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...