Gå til innhold

åssen tegn er det til adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om barnemitt kanskje kan ha det..

Hvordan var deres barn før dere fikk vite diagnosen?

Er det spesielle tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Link:

http://adhdnorge.no/index.asp?id=26082

Hos min var det hyperaktivitet, store problem med endring i rutiner, konsentrasjonsvansker og en del mer. Og det var både hjemme og i barnehagen.

Der er ikke et tegn en kan se etter, og så være sikker på at det er ADHD:)

Be om henvisning til PPT eller BUP, dersom du eller/og barnehage/skole mener der er noe som skulle tilsi problemer for barnet.

Skrevet

Må mest lese om det.Jeg har adhd,min gutt,min far osv.Noen av tegnene på adhd kan di uten adhd også ha.Må se helheten i det.Må til psykolog da og få utredet det.Barn må til bup da.Tar lengre tid med barn og følge opp.Jeg gikk i noen år.Pga gikk på feil plass.PPT.Bare tull.Du må til bup.Er bare di som stiller diagnosen.Jeg viste ingenting da.Mye problemer hjemme,barnehage.Gikk på møter i fleng.Ppt sa mest det samme hver gang.Jeg viste alt,men det var ikke nåkk.Ingenting nyttet.Gutten min slet så.Kunne ikke sitte i en stol,kinne ikke sitte og spise.Klarte ikke være i ro.Gutten min skalv så i kroppen av uro.Ingen klarte og leke med han pga uroligheten.Når det klør så i kroppen,så blir man fantete.Blir bare tull og klarer ikke leke med barn skikkelig.Min gutt fikk diagnosen når han begynte skolen.Med ritalin er våre liv,spesielt gutten min blitt ett HAPPY liv.Han har venner og leker utroligt bra.En av vennene sa:hva har skjedd`?Det går ann og snakke med han nå.Han tuller og eggler ikke.Er gøy og være med han.Han er ikke plagsom.Har vært tunge 7 år,men er myyye lettere.Alle med adhd er forskjellige.Vi er ikke like.Noen er mer uroligere enn andre.Ikke alle med adhd har alle tegnene såm man leser om.Man blir født med adhd.Jeg tenker tilbake da min gutt begynte og gå.Har ikke vært stille siden.Han var ute av sengen,lekegrinden 9mnd.Måtte binde han fast.Hele tiden urolig.Hadde ikke tid til og spise.Alt måtte gå fort.Klarte ikke høre ette.Er så mye.er det noe du lurer på er det bare og spørre.Men alle har hver sin mening osv.Men jeg har adhd selv,og vært på møter om det.Mange i min familie har det.Di fleste med adhd sliter mye med svingninger i humør.Sint,glad,trist.Ta en tur på bup,så ser du...Lykke til

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...