mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 har bare hørt om spekemat,og skalldyr jeg! så trur d!;P jeg har kommet til å spist det!
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Ja det kan man, det er så mye hysteri på mat fronten:) men varmrøykt laks spiser jeg mye, sviger far røyker på hytten selv, nyyyydelig:)
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 man kan da også fint spise skall dyr , hvorfor ikke liksom?
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Fordi inne i skalldyr, spesielt skoglurekrabben, bor det milloner av organismer som i møte med østrogenhøye damer utvikles til parasitter som bosetter seg i svelg og rundt bukspyttkjertelen. Det medfører at kvinnen trenger store mengder sjokolade for å finne en indre balanse. Spesielt skumbanan, mokkatrøffel og krokanrull blir foretreukket. Babyen risikerer å få en gyllen brun farge ved fødsel, noen blander dette med gulsott, og vil foretrekke yoghurt med aspartam og sjokolademelk fremfor morsmelk og Litago.
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Skal slutte å tulle. Les inne på matportalen.no. Det er fare for at noen typer skalldyr kan ha et høyt nivå miljøgifter. Reker fra en giftig fjord i store mengder kan være farlig, og der er en del andre fiskearter en advarer mot. Når det kommer til fisk og kjøtt skal det generellt være varmebehandlet, og varmrøkt laks har vel blitt utsatt for en høy tempratur nok til at mikro organismer er døde.
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Og siden jeg må oppdatere meg selv så kan jeg legge til at mattilsynet skriver: Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå