Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som kjenner til viruset og evnt smittefare til gravide?

Vår datter på 2 år har fått dette og jeg er nå tre uker unna termin med nr to.

Skrevet

Det er veldig smittsomt, men ikke farlig for oss gravide eller den lille i magen. Legen fortalte oss når tulla her hadde det at de ikke trengte å holdes hjemme fra barnehagen/dagmamma på grunn av utslett, bare for feber og allmenntilstand.

Skrevet

Hei, jeg hadde selv dette i juli da jeg var ca 18 uker på vei. Det er som hun over her sier at det ikke er noe farlig for verken oss gravide eller babyen i magen.

Jeg ble likevel så dårlig av dette at jeg måtte passe på å få i meg nok væske for å unngå dehydrering da jeg ble liggende med oppkastsjuken. Jeg fikk omtrent alle symptomene som kan fås i forbindelse med sykdommen, men det er jo typisk, for vi kan ha litt nedsatt immunforsvar nå når vi er gravide. Andre igjen kan ha viruset i kroppen og ikke merke noe.

Skrevet

Kan dere fortelle litt hvordan dette utartet seg hos dere? Tror kanskje mannen min har hatt det. Det begynte med uvelhet, frysing og feber et par dager og deretter fulgte kjempevondt i halsen og et sinnsykt kløende utslett på hender og litt i ansikt, han fikk også noen prikker på bena. Etter noen dager med penicillin og zyrtec ble han bedre, prikkene tørket inn og han begynte å flasse veldig på hendene. Legen sa at det var halsbetennelse, men jeg har aldri hørt om at slike utslitt følger med halsbetennelse..

Ble litt bekymret over den lille i magen, var 29 uker på vei da han hadde dette..men både jeg og gutten vår på 3 år slapp unna.

Skrevet

Høres mer ut som skarlagensfeber det mannen din hadde, men nå skal ikke jeg si det sikkert.

Tulla her var forkjøla noen dager, fikk så feber og rødt utslett på hele kroppen, også inni håndflatene og under fotsålene samt i munnen (spesielt for dette viruset). Hadde smerter i munnen, men det andre utslettet klødde ikke. Hun var syk noe dager, og så forsvant både utslettet og feberen. Ikke noe flassing eller behov for antibiotika.

Skrevet

jeg hadde dette viruset i forgie uke er nå i uke 28, var helt utmattet, vannblemmer i hendene, å så masse sår imunnen samt blemmer ned over halsen, heldivis fikk jeg bekreftet at det ikke er farlig får fosteret dette på grunn av at det paserer ikke morkaken. gikk fort over hadde d ca 1 uke.

Skrevet

Det høres ut som om mannen din har hatt skarlagensfeber. Det starter gjerne med halsbetennelse forårsaket av enten streptokokker eller en annen ting som jeg ikke husker i farta. Så kommer utslett i ansikt og gjerne hender og føtter som flasser av etter en tid. Skarlagensfeber er heller ikke farlig for gravide eller fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...