Gå til innhold

Er dere mye alene med bebin eller møter dere andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg "soser" rundt her hjemme..........med oppvask på benkene, klær overallt og får liksom ikke gjort så mye....

Er det bare meg eller?

Er ganske trøtt også og pleier å legge meg å sove sammen med lillen da han tar sin første lur på formiddagen....

Kan føle at dagene er veldig like og ensomme.

Er dere ute og triller hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ofte sånne dager som dere. Ikke mye trilling på oss, men han sover somregel en av duppene ute i vogna da (ca 2t). Par ganger i uka er vi kanskje på butikken eller kafe og treffer noen kjente. Har også en venninde med baby som vi treffer, så babyene kan leke litt (hjemme eller hos dem). Blir så som så med husarbeid, desverre...

Skrevet

Prøver å gå ut hver dag dag, men ender opp med å gå alene da jeg ikke kjenner noen som har små enda... Er mye hjemme og koser oss også, men det er jo som du sier ensomt i lengden. Så jeg får ta meg sammen og gå ut å treffe folk!!

Skrevet

Jeg satt akkurat og tenkte på det du skriver! Føler jeg visner helt bort for tiden. Ingen av vennene mine/våre har barn, og jeg føler meg til tider veldig alene. Mannen er jo på jobb hele dagen, og får masse voksenkontakt.

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, og det er jo koselig, men jeg kjenner ingen her og jeg er ikke den typen som bare hiver meg på alt mulig for å bli kjent med folk. Er sosial, men i situasjoner jeg føler jeg har kontroll. Føler meg lett utenfor i sånne regisserte sammenhenger, barselgruppe f.eks.

Jeg sov mye med snuppa før, men ikke de siste månedene. Ble nesten litt deppa av det, for følte jeg ikke gjorde NOE fornuftig. Nå begraver jeg meg i husarbeid, men det er jo ikke spesielt givende. Bare for å få timene til å gå liksom. Kunne ønske jeg hadde noen jeg kunne være med på dagtid, men alle jobber jo.

Har som mål å trille hver dag, men har hatt betennelse i skuldrene i to uker nå, og da er det vondt å gå med vogn. Blæh, har nok bare en litt kjip periode..håper det blir bedre snart!

Skrevet

Er ute hver dag. Har ikke så mye valg da storebror på 2 år skal i bhg.

Vi går til bhg som ligger ca. 10 min å gå (i storebror sitt tempo). Pleier å gå til butikken etterpå eller ta meg en runde rundt i nabolaget (ca. 50 min gåtur). Henter storebror i bhg også.

Nå kjenner jeg ingen som er hjemme med babyer, bortsett fra svigerinna mi. Men hun bor ca. 40 min kjøretur unna, så blir ikke til at det blir så ofte vi treffes på dagtid.

Nå skal jeg snart møte barselgruppa mi, så håper det blir litt mer sosialt da.

Når jeg fikk storebror, fikk også en god venninne barn, så vi var sammen stadig vekk.

Skrevet

Er ute hver dag i de periodene jeg må hente og levere i bhg (mannen jobber 14-14 turnus). Kjenner ingen som er hjemme i permisjon denne gangen, så det blir lite sosialt på dagtid. Snart kommer mannen min hjem, og da er han hjemme hele tiden i 14 dager, så det skal bli deilig. Nå som han er borte er jeg så sliten likevel at det sosiale ikke er noe savn... Får jo besøk /besøker jo familie et par ganger i uka så blir endel voksenkontakt likevel..

Skrevet

Vi gjør som regel det samme. Prøver å komme oss ut så sant det er fint vær, men da ender vi som regel opp på kjøpesenteret. Får skikkelig dårlig samvittighet over å dra han med dit, men er liksom ikke andre steder å gå. Alle barna vi kjenner har begynt i barnehage, så er ikke så mange å velge mellom heller. Dessuten, så er det liksom ikke så mange steder å gå synes jeg :S

Skrevet

Blir mye av det samme her om dagene.. Det arrangeres babysang på tirsdagene, og så er det babytreff onsdag eller torsdag. Her er ikke barselgruppe, så babytreffet ble til på privat initiativ. Det går på rundgang hvem som arrangerer det hjemme hos seg, og da får babyene kose seg på gulvet sammen, mens vi skravvler og spiser lunch =)

Ellers blir det lite trilling, pga sånn som vi bor..

Skrevet

Jeg er så heldig å bo en plass med mange tilbud til småbarnsmødre. Er på Pilats, Yoga og på treff med de jeg møtte gjennom BIM da jeg var gravid.

Prøver å få med meg babykinoen av og til også. Og når jenta mi runder 6 mnd er det enda mere å bli med på.

Føler ikke jeg kan være med på så mye mere akkurat nå, da det er litt godt å slappe av hjemme noen dager og.

Men anbefaler dere som ikke er med på noe å sjekke ut hva som er i deres nærområde, og kast dere med.

Å treffe andre i samme situasjon er for meg i allefall veldig viktig! Også tror jeg også barna har godt av å farte litt rundt de og!

Skrevet

Jeg var heldig at mange venninner fikk barn omtrent samtidig, så vi har en selvlaget barselgruppe 1 gang i uka. Går også på babysang 1 gang i uka. Har ellers som mål å trille minst en halvtimes tur hver dag. Merker at humøret blir mye bedre både av frisk luft og av å treffe andre. Og veslemor liker også å sosialisere med andre babyer. Blir helt tussete av å være hjemme alene med en liten baby mange dager i strekk, jeg! Ihvertfall hvis mannen jobber kveld i tillegg.

Mitt råd: Kom deg ut et par dager i uka:-)

Skrevet

Vi er mye ute- og har stort sett vært det hele tiden. I begynnelsen hadde vi stor glede av ukentlige DIBtreff, anbefaler det for de som har det i nærheten, eller foreslå et selv! Nå har jeg begynt å jobbe 60% så nå er det litt deiligere å være endel hjemme de dagene jeg har permisjon, men ellers MÅ jeg komme meg ut.

¨Jeg skjønner godt de som føler det blir gjort lite de dagene dere er hjemme, barnet krever sitt, og man er jo trøtt! Pappaen her sover alltid den første luren så de kommer seg ikke så fort ut, men han er mer tålmodig enn meg og :)

Jeg tror ikke det går utover babyen å ikke være ute på trilling hver dag, men tror mange av mødrene får mer energi av å komme seg litt ut.

Til Bergen81, har du prøvd de åpne barnehagene i Bergen? Er i de fleste bydeler, og to i sentrum. De er åpen fra 10-14, og det trengs ingen påmelding eller forpliktelse. Vi har benyttet disse flittig i de siste, gutten stortives med masse leker og mange andre barn, og jeg kan til og med drikke en kopp kaffe i fred :) Anbefaler deg å prøve viss du ikke har gjort det.

Skrevet

Nei, jeg har ikke det, men det hadde kanskje vært verdt et forsøk! Kan undersøke litt hva som er i Fana/Ytrebygda, føler det er mest i sentrum og Bergen Vest av en eller annen grunn. Men det er sikkert bare tilfeldig at det er de arrangementene jeg har lagt merke til.. Takk for tips!

Skrevet

Det er åpen barnehage på Nettun :) Gikk der litt med eldstejenta.

Skrevet

Vi er ute hver dag:) Babysvomming, babytreff, aapen bhg, tur i fjellet osv. Koser meg sammen med snuppa mi! Naa har hun begynt i bhg, men bare 4 timer hver dag saa vi har masse tid sammen enda:)

Ellers saa moter eg jo andre uten henne ogsaa. Gaar ut i helgene, eller en tur paa kafe med veninner paa kvelden....Trener lite;) Naa som vi bor i kollektiv har eg og sambo mulighet til aa dra ut sammen ogsaa, alltid noen hjemme som kan se etter snuppa naar hun sover:)

Skrevet

Hadde det litt sånn en periode før eg blei lei, å leita opp aktiviteta. Så no e vi på babysang, baby svømming og mor og barn trim. Da kommer vi oss ut, pluss at barna får være sosial. Veldig artig!:) Sjekk opp tilbud du, anbefales!!

Skrevet

Ikke det at jeg soser så mye rundt hjemme. Vi er ute og triller mnist en gang om dagen, men alltid alene... Er også på babysvømming en gang i uka, men der er man for det meste opptatt av babyen, så blir ikke så mye kontakt med andre der heller. Det er trilletreff her jeg bor hver onsdag, så lurer på om jeg skal begynne å gå på det. Det er bare det at jr ikke har "normal" døgnrytme, så hvis vi skal få til det, må vi jobbe litt for å få tilpasset døgnrytmen...

Synes nok det er litt ensomt av og til ja.

Skrevet

Jeg er mye å møter andre med babyer..Har barseltreff fra helsestasjonen pluss at jeg har en gjeng som jeg kjente fra før pluss ble kjent med gjennom bim.. Pluss at jeg har 2 venninner som jeg gikk på høgskolen i lag som også har fått baby.. Så det er koselig.. er som oftest noe å gjøre men er godt å ha en dag der man ikke gjør noe.. hehe.. ¨må jo ha tid til å gjøre litt husarbeid også.. ikke bare være på farten... meeen nå er jeg ganske så sta på å gå tur 1 time per dag så det gjør jeg nå uansett vær! Slik som skjer når man i 9mnd har sittet på kafe å spist kaker... : /

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...