Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 jeg har nettopp fått en ny fast jobb, og har tenkt å bli gravid i gjen , jeg tenker på at den nye arbeidsgiveren min ser på meg på en negativt måte, om jeg blir gravid med en gang, hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Sansynligvis. Men antageligvis jobber du ca. 9 mnd fra du blir gravid, og siden du ikke allerede er gravid, er det vel ca 1 år før du skal ut i permisjon. Så da burde ikke arbeidsgiveren din reagere.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Min sa bare at når de ansatte en ung, nygift dame på noen og tyve hadde de ikke regnet med noe annet :-) Også fikk jeg en stor gratulasjonsklem. Og når jeg en av de første dagene etter at jeg kom tilbake fra mammaperm måtte inn på kontoret hans og fortelle at jeg var gravid igjen så sa han "Ja, vi hadde jo ikke trodd du skulle nøye deg med bare en. Men vi hadde vel ikke trodd at neste skulle komme så snart ;-)". Også fikk jeg enda en klem! Også brukte han noen øyeblikk på å forsikre seg om at jeg fremdeles ønsket å jobbe her, og at jeg ville komme tilbake når neste permisjon var overstått. (Godt når arbeidsgiver er fornøyd med en). En god arbeidsgiver forstår at man ønsker seg barn. Og de fornuftige sjefene ser at det året en er borte i permisjon utgjør utrolig lite i forhold til alle de årene en har igjen som aktiv i arbeidslivet etter permisjon og småbarn. De lar ikke den beste kandidaten gå ifra dem pga et år eller to med permisjoner. Så, det trenger absolutt ikke å bli tatt negativt. Det kommer helt an på sjefen, og mye an på miljøet på jobb. (Jeg jobber med ganske mange middelaldrende damer som synes det er herlig med gravide mager og små babyer, og som har stor forståelse både for ønsket om barn og vondter i svangerskapet. Sjefen er riktignok en mann, men har stor forståelse rundt dette med graviditeter og småbarn).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå