Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Har en datter som hete Linnea. Hvis nestemann blir gutt har jeg tenkt litt på navnet Jon. (Mannen min heter det også). Vi synes begge at Jon er ett pent guttenavn. Passer det for ett søskenpar å hete Jon og Linnea? Eller blir det helt forskjellig stil?
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Synes Jon og Linnea er fint sammen Koselige navn!
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Forresten, hva med å sette til et mellomnavn slik at gutten får et "eget" navn også? Synes Jon Isak er kjempeflott :-)
@nne-b :) Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Jon er et flott navn det Hva med evt Jon Marius? Det synes jeg er fint )
Baby i vente Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg synes John er et ok navn. Litt kjedelig, men da mannen din heter det samme synes jeg gutten deres godt kunne fått et annet navn (til nøds John + et mellomnavn).
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Synes det blir for likt pappaens.. Ville gått for Jonas..
prebs Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Jon er et pent navn, men ulik stil fra Linnea, synes jeg. Men gjør det noe egentlig? Ellers var Jonas et godt forslag.
Cornelianelia Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg synes Linnea og Jon passer flott sammen. Jon er også et pent navn. Men jeg er av dem som ikke ville gitt sønnen min nøyaktig det samme navnet som mannen min allerede har. Heter mannen bare Jon, eller har han et mellomnavn som han bruker og? Jeg tror nok at jeg ville gitt gutten et dobbeltnavn så navnene ikke blir helt like. Evt valgt en variant av Jon: Jonas, Johan, Johannes, Jonatan, Jostein... etc
gutteklubben grei Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Synes Jon Kristian , Jon Andre, Jon Marius, Jon Erik , Jon Fabian, Jon Anders m.m. er fint. Holder en knapp på Jon Kristian :-)
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Jon er fint. Men hvis far og sønn får akkurat likt fornavn og etternavn og lik adresse, kan det bli ganske kaotisk med post o.l. Gi gutten egen identitet ved å gi ham et mellomnavn, så kan han velge selv når han blir større, er mitt råd.
sonne Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg synes ikke det passet. Da synes jeg Jonas er mye finere og passer mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå