Gå til innhold

Vannavgang med tvillinger uke 21+5, venter fortsatt

Anbefalte innlegg

Frem til uke 21+ 5 hadde jeg et problemfritt og behagelig svangerskap, begge nurkene har hatt det bra og vokst i hht kurven. Vi hadde kommet så langt at kun glede og forventning gjensto. Termin er 8. februar. Men sist onsdag "eksploderte" det med vannavgang og fostervann ved et dobesøk. Jeg ble straks innlagt på sykehus og fikk påvist at tvilling 1 har mistet stort sett alt fostervann og at det har gått hull på fostersekken. Vi har dessverre fått dystre tilbakemeldinger om omlevelsesmuligheten til denne tvilingen, men foreløpig vet vi ikke hvor langt det kan gå. Jeg er sengeligende og blir kontinuerlig overvåket. Det som er mest kritisk om dagen er redselen for infeksjon i livmor. Hvis dette inntreffer må fødsel igangsettes og begge barna må fødes uten at det er håp for at de vil overleve. Vi hr fått beskjed om at vi må se an time for time, og det er en veldig tøff påkjenning.

Vi har et ørlite håp, men veien er lang og nedturene og sorgene kan bli mange og store. Måtte bare meddele det vi nå er kommet opp i.

Fortsetter under...

Hei...

Jeg har lest innlegget ditt og vil bare si at jeg føler med dere.

Jeg fødte selv en jente i uke 20 for noen år siden. Vannet gikk, men da jeg kom til sykehuset var hjertet for svakt, så jeg måtte føde henne noen timer senere.Hun klatrte seg dessverre i

ikke.

Men du er lenger på vei...og godt ivaretatt...

Jeg håper virkelig at du får beholdt barna i magen så lenge de trenger det...

Mvh C

Vil bare si at det er ei på prematurdebatten på dinbaby som fødte tvillinger i uke 22+5, hvor den ene ikke klarte seg, men tvilling 2 har det gått bra med og er kun svaksynt på ett øye. Så om du klarer en uke til så er det fortsatt håp. Denne jenta er 3 år nå, så det er ikke sikkert at hun er så aktiv der inne lenger......på prematurdebatten mener jeg.

Hun ble fulgt opp på riksen, hvilket sykehus er du på?

Jeg selv fødte i uke 28+1 og syntes det var skummelt nok, så jeg kan ikke sammenligne meg med deg og det du går gjennom overhodet. Vet bare at du har det tøft nå og mye å tenke på.

JEg ønsker deg masse lykke til og krysser alt jeg har for at dette går i noen uker til.

Kjære håpefull !

Stakkars deg! Jeg var i samme situasjon for to år siden. Tvillinger og vannavgang for tvilling 1 i 21+6. Legene sa rett ut at tvilling 1 ikke ville klare seg. Vårt eneste håp var at svangerskapet ville vare så lenge at tvilling 2 kunne overleve.

Ingenting skjedde før uke 28+2. Da fikk jeg vonde kynnere og noen timere senere startet fødselen. Det er jo ikke lett å skrive dette, men i mitt tilfelle fikk legene rett. Tvilling 1 døde under fødselen. Det var utrolig trist, men vi følte samtidig en enorm glede og lettelse. Tvilling 2 var i super form og pustet helt selv. Tre uker før termin reiste vi hjem med verdens flotteste baby.

Jeg krysser fingrene for at du får en laaangt svangerskap og at det går bra med tvillingene dine.

Tilslutt vil jeg bare nevne at jeg fikk beskjed om å rusle rundt på avdelingen noen ganger hver dag. Dette fordi jeg hele tiden lakk fostervann og legene mente at det var viktig at vannet fikk renne ut for å motvirke infeksjon. Videre ble gynokologiske undersøkelser og tester foretatt så sjeldent som mulig - igjen for å redusere riskoen for infeksjon.

Kjære alle dere som har svart

Takk så mye for all omtanke og meddelse om hva dere selv har erfart.Både sorger og lykkelige opplevelser, dere gir meg litt håp oppi det hele!!! Helt utrolig å lese historien til "mamma i uke 28", så langt veldig likt min situasjon. Får håpe jeg klarer å holde på mine like lenge!!

I morgen har vi nådd uke 23, så det går sakte, men sikkert fremover.

Nok en gang, takk for støtten. Jeg vil holde dere oppdatert!!

Varme klemmer fra sengeliggende og fortsatt rugende på 2!!!

Annonse

Hei dere som har fulgt meg.

Dessverre mistet vi begge tvillingene våre 12. oktober. Jeg har skrevet en omfattende historie under "vi mistet barnet vårt" hvis det er noen som orker å lese.

Her er det kun bunnløs fortvilelse og planlegging av begravelse om dagen.

Takk for all omtanke, ønsker dere alle alle lykke til videre.

Varme klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...