Håper på nytt 34 Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Frem til uke 21+ 5 hadde jeg et problemfritt og behagelig svangerskap, begge nurkene har hatt det bra og vokst i hht kurven. Vi hadde kommet så langt at kun glede og forventning gjensto. Termin er 8. februar. Men sist onsdag "eksploderte" det med vannavgang og fostervann ved et dobesøk. Jeg ble straks innlagt på sykehus og fikk påvist at tvilling 1 har mistet stort sett alt fostervann og at det har gått hull på fostersekken. Vi har dessverre fått dystre tilbakemeldinger om omlevelsesmuligheten til denne tvilingen, men foreløpig vet vi ikke hvor langt det kan gå. Jeg er sengeligende og blir kontinuerlig overvåket. Det som er mest kritisk om dagen er redselen for infeksjon i livmor. Hvis dette inntreffer må fødsel igangsettes og begge barna må fødes uten at det er håp for at de vil overleve. Vi hr fått beskjed om at vi må se an time for time, og det er en veldig tøff på kjenning. Vi har et ørlite håp, men veien er lang og nedturene og sorgene kan bli mange og store. Måtte bare meddele det vi nå er kommet opp i. Samtidig vil jeg fra sykesengen ønske dere andre gravide lykke til fremover. Varme tanker !!!
Sognemor Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Uff,dette var forferdelig trist lesning!!Vet ikke hva jeg skal si..men en god klem skal du få.Håper det går bedre enn fryktet!
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Uff da...... Så trist...... Kan bare sende mange klemmer til dere å si at vi tenker på dere!! Krysser fingre for dere...... KLEM
prins06+2til Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Huff, vet hva du går igjennom nå, det er tøft å ikke vite hva fremtiden bringer. Lykketil og får håpe at alt går bra med dere alle 3.
Håper på nytt 34 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 Tusen takk dere fantastiske jenter for all omtanke og støtte I morgen er vi over i uke 23, må ærlig innrømme at jeg ikke hadde helt sett for meg det, og er veldig takknemlig. Men det er fremdeles mange risikoer som lurer og det er jo selvfølgelig fortsatt kritisk! Men må vel oppi alt glede seg over de små ting!!!! Jeg holder dere oppdatert etterhvert. Håper dere har gode dager med etterhvert struttende mager eller gode dager med de 2 nurkene deres. Varme klemmer
roxanne Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Får inderlig håpe at de små klarer å være i maven din noen uker til. Jeg kom til uke 29 da det ble krise med åpning, men ikke vannavgang. Tok en dag av gangen og var takknemlig for hver dag som gikk. All den ro og indre styrke du klarer å mobilisere i deg selv vil gi deg krefter til å stå i dette. Ønsker deg virkelig lykke til med deg og dine små. Vennlig hilsen
Dodlimammatil2 Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 ÅÅ, jeg ble helt svimmel av å lese dette off håper håper at det går fint!!!! Jeg kjenner noen som opplevde det samme som deg, den ene tvillingen lå nesten "vakumpakket" i fostersekken... de har nå to jenter på 5 år :-) de ble født 3 mnd for tidlig og veide kun 800 gram, men er friske og raske! Håper de holder seg der inne en stund til... KLEM :-)
Pluttiplutt Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 håper alt står bra bra til med dere og at de har det så bra som de bare kan ha det i magen littegrann lenger. Lykke til. Godklem
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 Ja dette er vel enav de tøffe tingene man kan stå ovenfor når man går gravid.. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Herregud å tøffe vi kvinner er som utsetter oss selv for dette -graviditet! Vi får prise oss glade for at teknologien i dag er kommet så langt at det er MYE hjelp å få på sykehuset om man må føde alt for tidlig. Og en ting er viktig å huske på: Det er ikke legen som avgjør om bebisene overlever. Det er mange som har fått beskjed om at alt håp er ute, men barna lever alikevel. De er små å skjøre, men for en fighter det bor i hver enkelt bebi!!! Jeg snakker selv av erfaring da jeg ikke skulle levd i dag. Jeg håper og tror at dette må gå bra!!!! Kan ikke si jeg er den som ber mest til Gud...eller er den som er mest kristen...men jeg skal sende en en bønn til høyere makter om at dere alle 3 har en skytsengel over dere. En bønn kan ikke skade. Ellers vil jeg bare si masse lykke til!!! Og hold oss oppdatert Varme klemmer fra meg og mine:)
Håper på nytt 34 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2008 Hei dere som har fulgt meg. Dessverre mistet vi begge tvillingene våre 12. oktober. Jeg har skrevet en omfattende historie under "vi mistet barnet vårt" hvis det er noen som orker å lese. Her er det kun bunnløs fortvilelse og planlegging av begravelse om dagen. Takk for all omtanke, ønsker dere alle alle lykke til videre. Varme klemmer
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg får helt vondt i magen. Min største medfølelse og kondolaser til deg og dere i en tid som er ganske tung. Mvh Trude.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå