Gå til innhold

Guttenavn på S, som fungerer i Norge så vel som i utlandet?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et navn på sønnen min som begynner på S.

Har hitill festet meg mest ved Samuel, men fint med kommentarer da det har dukket opp et par alternativer til...

Samuel

Selmer

Silius

Smajo

Hvem er finest?

Fortsetter under...

Tenkte Samuel før jeg åpnet tråden - kjempeflott og tøft navn!

Smajo, Silius var rett og slett forferdelige - han er vel ikke en tegneseriefigur, sønnen din?

Selmer er greit nok, men synes det blir litt feminint med tanke på Selma.

Hva med:

Severin

Sakarias

Sivert

Sander

Salomon

Samson

Syver

Sebastian

Stian

Sindre

Sondre

Det er nok Samuel som er mest aktuelt for oss. Men kom over en navneliste jeg ikke har sett før, og et par navn der vekket min oppmerksomhet. Flere av forslagene er fine, men de aller fleste har jeg allerede en kobling til... En i familien, venn, sønn til en jeg kjenner osv, og da blir det fort uakuelt. Er igrunn enig i at Selmer kanskje blir litt feminint, men før vi visste kjønn så vurderte vi Selma til jente. :)

Annonse

samuel er fint.

hvis bruk i utlandet er viktig, ville jeg unngaatt sander, som er ensbetydende med slipemaskin paa engelsk. simen blir fort litt galt paa engelsk det ogsaa...

paa britisk-engelsk faller r'en i selmer vekk, hvilket gjoer at det hoeres ut som selmeh eller ogsaa selmah. og silius hoeres litt ut som 'silly us'.

ellers er jo sigmund et skandinavisk/germansk navn som funker godt i utlandet, takket vaere freud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...