SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Og hva skal vi kle dem i??
Zitro Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Det kommer jo helt ann på hva slags vognpose du bruker da og om du f.eks har en vogn som er vindtett eller ikke... Min baby nå f.eks 7,5 mnd, har på seg body, strømpis, lue og en tynn fleecedress. Ligger på lammeskinn, har kun fleeceteppe over seg. Ligger i bag, vindtett vogn. Hu er VARM når jeg tar henne opp. Nesten for varm også ligger å maks 10 grader her om dagen. Vognpose venter jeg med til det krabber ned mot 0 grader.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Vi har begynt å bruke voksiposen. Her var det -0,5grader når vi gikk første turen kl08 i dag og nå er det rundt +3 grader. I dag har jeg tatt på henne kun strømpebukse på beina. På overkroppen: body, strikkagenser, hettegenser og lue. Men hun er iskald på fingrene....kan ikke se for meg at votter er helt lett å ha på på en 6mnd gammel baby, men har ikke prøvd heller!! Hun var god og varm i nakken når jeg kjente der. Når det blir enda kaldere kommer vi nok til å ta på henne ullbody og en varm fleecejakke istedetfor hettegenseren tror jeg???? Synes dette er vanskelig selv..for hun må kune være bevegelig med armene, for hun fikler med biteringen til hun sovner.
ida2007 Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Vi har lammeskinn og vogn/fotpose. Har på seg ullbody, strømpebukse ullfleece jakke og bukse, ullsokker og lue. Litt vanskelig å kle dem nå for tiden..
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 vi har vindtett vogn og sauseskinnspose. Hun har på seg tynn body og strømpebukse + en ulldrakt inni posen. mer enn varmt nok det.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Nå har jeg akkurat bestilt en ullfleecejakke på Nøstebarn. Den blir nok god og varm å ha på når de er i vognposen i vogna - man får jo ikke dekt hele overkroppen. https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727790666&WKEY=%5b65534%3a43727790666%5d - de har en ullfleecejakke uten hette også;-) (ref hettedebatten som gikk her for noen dager siden;-))
AmExx Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Akkurat nå ligge jenta mi på 3,5 mnd ute i vogna si (Bugabo C) i en Easy Kid dunspoe og sover søtt. På seg har hun en lue og en body utenpå bleia. Mere trenger hun ikke, og hun er veldig varm når jeg tar henne opp. Det er ikke så veldig kaldt her da, 10 grader ca nå med litt vind, men tviler på hun trenger så mye mere på seg selv om tempen synker mere heller. Er veldig fornøyd med den posen:)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 Høres litt i minste laget ut. Og kun ligge i bodyen når det er 10 grader ute??
AmExx Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Nei, det kommer jo an på hvilken pose babyen ligger i det. De fleste dunposene har stramming oppe ved hodet, slik at posen blir tett og lun. Nå vet ikke jeg om du har mye erfaring med å sove ute i naturen? Men det er en kjent sak at luft er den beste isolasjon/varmen. Når jeg ligger ute i sovepose blir jeg ikke varmere av å ha på meg så mye mere på kroppen. Og en baby er ikke så ulik oss voksne som vi skal ha det til. Jo mere en kler på ungen, jo mindre bevegelsesfrihet får ungen, og man kan derfor gjøre ungen kaldere enn det posens egenskap skulle tilsi. Men unger er vel ulike de og vil jeg tro. Jenta mi var i allefall god og varm da jeg tok henne opp fra luren sin, mye varmere enn hun er når hun ligger med vanlige klær på inne i huset med vanlig innetemp!
2 hjertegull :) Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Veldig bra svar, AmExx.. Synes også det hørtes utrolig lite ut.. Men du "svarte godt for deg" Når min Mia på 7 mnd ligger i vogna, så har hun på seg body, sparkebukse, sokker, en tynn jakke (sånn "mellomjakke" egentlig), og lue.. Det er når hun sover.. Når vi triller og hun sitter oppe, så tar jeg på henne en høst jakke utenpå, og votter.. Går fint med votter for deg som lurte på det.. Synes de burde ha det når de sitter oppe i det minste.. Oi,nå husker jeg ikke om hovedinnlegget kun omhandlet når de ligger nede eller begge deler, men men.. Hun har voksipose oppi en vind-/vanntett simo kombi.. Hun er god og varm alltid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå