Gå til innhold

7,5mnd - Mange endringer de siste ukene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som kjenner seg igjen her?

Etter at mini passerte 7mnd har han "forandret" seg endel. For det første er han blitt livredd alle andre enn meg og pappen, og skriker til bare noen skal holde han litt på fanget. (Selv om jeg sitter rett ved siden av..) Han har foruten dette blitt fryktelig mammadalt, og skal henge på meg HELE dagen! Sutrer og griner om han må ligge litt for seg selv og leke litt på matten sin. Dette blir veldig slitsomt i lengden. Ellers har han nå de siste nettene blitt helt forandra her også. Før kunne vi legge han, og han sovnet innen 5 min - uansett! Men nå griner han og vil helst at vi skal ta ham opp og da vil han helst stå i fanget - da GLISER han stort!! (men sånn kan vi jo ikke ha det!). Eller har han begynt å våkne midt på nettene for å hylgrine igjen, fordi vi ikke tar han opp for lek/kos. Jeg vet han ikke er sulten, for når jeg tibyr puppen er det såvidt han gidder å spise, og som regel blir han bare sint for det er jo liksom ikke det han vil.

Noen som har forslag for hva vi kan gjøre for å endre dette mønsteret som er i ferd med å ta seg til? evt kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si - vi skal igang med nattavvenning om 2,5 uke og jeg GRUER meg sinnsykt! Han er en så utrolig sta og utholdene unge, at jeg ser for meg at han kommer til å grine i flere timer hver natt i flere uker...

Ville dere gått igang med dette, selv om han ikke spiser godt med mat på dagtid? (HS mener det vil hjelpe om han slutter å spise på natten, selv om det ikke er store mengdene han får i seg...)

Er sånn i tvil om hva jeg vil gjøre - hater skrikekur....Får så vondt i mammahjertet mitt...

Skrevet

Kjenne meg igjen i det med nattavvenning og mamma som gruer seg...vi skal straks til med det her i huset ôg. Ellers er min veldig sosial foreløbig, men regner med at "separasjonsangsten" slår til for fullt snart. I følge mamma var jeg ekstrem når jeg var baby og kunne begynne å hyle bare noen andre enn mamma og pappa så på meg :I

Skrevet

Hei. Kjenner meg veldig igjen her...har en jente på 7 mnd. som er på samme måten. Har vært rolig hele tiden og ingen problem å legge henne når hun skal sove.Plutselig så vil hun ikke sovne uten å hyle og skrike...Snakket med helsestasjon, og helsesøster snakket om at rundt denne alderen skjer det mye med utvikling på de små. De kan ha problemer med å roe seg for det er så mye nytt som skjer. I tillegg så er det i denne alderen babyen kan begynne med seperasjonsangst, dvs. blir lei seg og redd visst de ikke ser mamma hele tiden. Satse på at det roer seg litt rundt legge situasjonen snart for det er slitsomt med skriking hver gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...