Dunna venter jente i nov 2011 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Sønnen min har hatt feber mellom 39 og 40 grader i 5 dager nå. Gitt max dose stikkpiller/febernedsettende.Feberen går ned en grad hver gang,men øker igjen. allmen tilstanden har vært svingende.Ikke matlyst oppkast et par ganger.Siste par dager har har han vist matlyst og ville ha veske. Bør jeg gå til lege.? er usikker siden det virker som han ikke plages spesielt ihenhold til den høye feberen.Han viser ingen tegn på halsbetennelse,forkjølelse eller øreverk. Noen som har opplevd noe lignende.
Minnie Mom Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Det sies at man skal kontakte lege hvis barnet har mer enn 3 dager mer feber. Vi har alltid pleid alltid å gjøre det for å utelukke infeksjoner.. Gutten vår har nettopp hatt kraftig lungebetennelse med komplikasjoner som medførte 14 dagers sykehusinnleggelse. Så i fremtiden kommer jeg til å kontakte lege etter 3 dager evt hvis allmenntilsatnden er veldig dårlig. Er ikke alltid at noen dager med feber, bare er det.. Noen ganger er det noe mer. Sønnen deres er sikkert ikke så syk, men vill ha ringt legen jeg da og fått sjekket det ut.
MikroMidas Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Feber er jo som regel indikasjon på en eller annen infeksjon, så jeg tror jeg hadde tatt en tur og målt CRP i hvert fall. Kanskje fått en liten allmensjekk. Det er jo oppløftende at han får i seg væske - det er tross alt det viktigste. De kan forøvrig godt ha øreverk uten at de viser noe tegn til det annet enn feber (snakker av erfaring med 2 barn), men øreverk går jo også over av seg selv til slutt - det tar bare mye lenger tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå