Gå til innhold

Størrelse 22 i sko...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barna deres når de begynte å bruke det?

Jeg har nemlig prøvd å kjøpe vintersko i størrelse 21 i dag og det er ikke så lett, de fleste butikker tar ikke inn sko under str22 og jeg har vel vært innom 5 skobutikker. Et par av dem har hatt str21, men er utsolgt, hun ene ringte til og med til 2 andre butikker i samme kjede og de hadde heller ikke.

Jeg begynner å tro at barn ikke skal gå før de er nærmere to år... Mini på 15mnd må nok holde seg inne til vinteren hvis ikke det plutselig skulle dukke opp noen sko:-( (bor ikke så langt unna oslo, så jeg regner med at det skal løse seg med en tur innom de skobutikkene jeg vet om der)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nydelige Christina+FØDEKLAR!
Skrevet

Christina blir 2år på onsdag og hun bruker str 22..men jeg har kjøpt sko i str 23 og 24 nå slik at hun har noe å vokse i...men str 23 går fint når hun har tykke strømper i skoene:)

Skrevet

Hun brukte 22 i fjor når hun var 1,5 om jeg ikke husker helt feil :)

Men hun måtte ha 25 i vinterskoene fordi de var så små i str.

Hadde sorel i fjor :)

I år har vi kjøpt viking goretex og de begynner på str 20. De har godt utvalg på grændsen..

Skrevet

Jeg har sett på viking goretex og i en butikk hadde de ikke tatt inn størrelser under 22 og i den andre var de utsolgt for 21 og det var de skoene hun ringte rundt og hørte om noen andre hadde. Jeg får ta meg en tur til grændsen hvis jeg ikke finner noe nærmere:-)

Skrevet

Han brukte det før han ble året ihvertfall.. Husker ikke eksakt alder.. Men fant noen sko her nå når jeg holder på og pakke.. Som var i str 22. Og mener og huske at han brukte de i syden og da var han 8 mnd.. =)

Skrevet

Så rart! Tuppa her hadde da vinterstøvler en vinteren hun lærte å gå og da brukte hun str 18 ((var 8,5 mnd)..

Kjøpte de på xxl, har du sett der?

Jeg trodde det var vanlig å bruke str 22 fra 1,5-2 år jeg, og da går jo de aller aller fleste :)

Skrevet

Jeg trodde heller ikke han hadde små bein for alderen, men vanskelig er det hvertfall:-)

Har ikke sett på xxl. Bor i samme område som deg og har vært på et par av senterene her, men det spørs om jeg må en tur til oslo...

Skrevet

gutten min begynte med str 22 da han var ca 10 mnd, bruker de enda (1 år) men må gå opp til 23 snart.

Skrevet

Har kjøpt vintersko i str 20, av merket Superfit. Veit dei har på barnas hus, og og så på ganske mange euroskobutikker. men str 20-22 blir ofte fort utsolgt.

Skrevet

han var under året.. Ca 9/10 mnd tror jeg. De første skoene hans var i str 24, og da var han 12 mnd.

Skrevet

min blir 2år om fire uker, og vi kjøpte vintersko i str 22 nå. de er bittelitt store, men kunne ikke hatt mindre heller.

Skoringen har forresten viking gore tex i str 21. og i fjor kjøpte vi ecco goretx i str 20. så det finnes mindre str også....

Skrevet

Han brukte 22 da han var 11-14 mnd.

Måtte så kjøpe str 23.

Skrevet

snuppa har ecco gortex i str 21. så de har hvertfall.. men vi har også slitt me då finne sko, eks tøfler, der har de nesten bare fra 23 og snuppa må ha 20.. hun er 13 mnd

Skrevet

Gutten vår er 19 mnd og har brukt str. 22 i et par månder

Skrevet

Ga nettopp bort podens sko str 2o.... Kjøpt på eurosko eller skoringen..Et av merka de har der....

Men det er HØL I HUE å kjøpe ALT for STORE sko til barn som skal lære seg å GÅ!!! Har sett nok av de som snubler rundt i store sko...

Skrevet

Enig med P.U.S

Har sett mange av dem ja, stakkars små. Unga her får nye sko ca annenhver mnd når beina vokser på det meste. Kjøper sko som er akkurat passe.

Huff.... kan innrømme at jeg "får vondt" av barn som går med klær med oppbretta armer og bein, og som i tillegg kunne hatt 4 par sokker i skoa. Stakkars.

Jeg er en skostr 38, men siste 3 mnd av svangerskapet med masse vann i beina måtte jeg gå til innkjøp av 3 par i str 40/41. Nå som beina er tilbake i normalen bruker jeg IKKE de skoa mer.

Skrevet

Enig i at barn ikke bør ha for store sko og det er jo derfor jeg har et problem. Hadde jeg villet kjøpe noe han "kan vokse i" så hadde jeg kjøpt str22 og vært fornøyd, for 22 har de i alle varianter overalt:-)

Jeg skjønner når jeg leser svarene her at det varierer veldig når de bruker de forskjellige størrelsene og jeg får bare fortsette å lete. Har fortsatt noen flere skobutikker en kort kjøretur unna jeg kan se i og hvis ikke har jeg jo en unskyldning for å ta en "bytur"...

Skrevet

Cornelia brukte str. 22 da hun var litt over 2 år gammel:) Nå er hun 2,5 år og bruker 23:)

Skrevet

Hei!

Har tvillinger på 16mnd som har gått siden de var 14mnd. Hun ene bruker 20-21 i sko. Han bruker 22. Vi har kjøpt skoene på Falkanger. De har veldig små str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...