Gå til innhold

Forsikrer dere barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enda ikke fått ordnet forsikring på vår lille. Er så usikker på om det egentlig har noe for seg..? Noen som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forsikret ham ja, men jeg vet heller ikke om det har noe for seg... Teit egentlig, men her var det samvittigheten som rådet. Dyrt er det også:o( Har litt for mye penger vet du;o)

Skrevet

Har fått forsikring på vår. Leste litt rundt det først og virket som mange "eksperter" mente det hadde lite for seg pga det med at det kan være veldig vanskelig å få høy uførhet% ved ulykke/sykdom. Men vi har gjennom et selskap som tilbyr en fast sum som man får innen så og så lang tid ved diverse diagnoser som f.eks diabetes, flere typer kreft, ms ++

Og de hadde som hovedregel å holde overformynderiet utenfor ved forsikringsutbetalinger over 75000 (tror det er grensen før overformynderiet kommer inn i bildet)

Det jeg leste om saken fant jeg på dinside.no, der var det også sammenlignet forsikring hos ulike selskap så kan du jo finne ut hvilke kriterier som er viktigst hos dere :)

Skrevet

Er nettopp det med overformynderiet jeg har vært litt usikker på...

Hvilket selskap har dere valgt?

Skrevet

Vi har forsikret snuppa, gjorde det med en gang hun fikk personnr. Var sambo som ordnet med det men vil da tro det virkelig har noe for seg....? Har ikke satt meg inn i det men trodde det var en selvfølge at barn er forsikret. Det er vel heller ikke veldig dyrt.

Skrevet

Vi har gjensidige. Der kan du velge mini, standard og pluss pakke (ikke sikker på om dette var navnene, men du tar poenget :)) avhengig av hvor store utbetalinger du evt får utbetalt. Litt forskjellig pris på dem og da selvsagt.

Var kun ved medisinsk uførhet at overformynderiet ble koblet inn over 75000 hvis jeg ikke husker helt feil. Så beløpet man får ved disse spesifikke diagnosene jeg nevnte (var fler enn de jeg sa) kan ikke overformynderiet legge seg opp i.

Skrevet

Vi har også forsikret snuppa.

Tryg Vesta utvidet her.

Skrevet

Vi har forsikret han i Storebrand, den skal ha kommet godt ut på tester fordi den gir en månedlig utbetaling ved uførhet. Grunnen til at jeg forsikrer han er nettopp at hvis han skulle bli ufør pga ulykke eller sykdom, så vil han få mindre utbetalt enn dersom han kunne ha jobbet som vanlig - og det er dette jeg ønsker å kompensere for.

Dersom overformynderiet skulle komme til å få råderett over noen penger før han fyller 18, så bekymrer jeg meg ikke så mye for det - han trenger jo ikke de pengene før han er voksen likevel, tenker i alle fall jeg.

Skrevet

"Problemet" med overformynderiet slik jeg ser det er at man må søke dem om å bruke penger f.eks på utbygging av huset dersom de trengs etter ulykker o.l. Tror lovverket er oppe til vurdering, men tar sikkert en stund før det evt endres.

En kan forresten velge å betale ekstra for uføreutbetalinger hos Gjensidige og tror jeg.

Skrevet

barnetrygghet.no

veldig billig, og veldig gode utbetalinger! mer enn gjensidige fks..

og jeg tror det å fosikre barnet/barna dine er det viktigste du gjør!!!

Skrevet

Ja har forsikret jenta vår. Lever etter føre var prinsippet, og skulle (Gud forby) noe skje, er det jo veldig godt å ha forsikringen!

Skrevet

vi har forsikret i gjensidige. er nok greit i tilfelle uførhet o.l. valgte gjensidige fordi de har "din helsesøster", men har (selvsagt) aldri brukt den ...

Gjensidige kom vel også best ut av en eller annen test, men det er fryktelig vanskelig å sette seg inn i hvilken som er "best" og hva man egentlig har bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...