Gå til innhold

Uke 40 ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere ..hvordan går de..i dag har jeg vært litt deppa og redd ..trodde ikke jeg skulle bli det,men det går tydligvis mere inn på meg en jeg hadde trodd..uff ..skulle jo prøve å være litt tøff..Jeg er også veeeeldig utolmodig og har nesten lyst til å ta en test ..men det er vel bare dumt..får holde ut..hva regnes som ruge dag en..insett el befrukning..håper dere andre har det fint...Å ruger i vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Ja de følelsene er ikke alltid like lette å takle. Men om det er noen trøst så er det ikke bare du som kjenner på den berg og dalbanen det kan være. Det er en voldsom påkjenning vi er igjennom både fysisk og psykisk. Husk at ingen følelser er gale å ha- det er dine følelser og de er viktige! Håper du får en bedre dag i morgen- vi klarer dette:-)

Jeg har forstått det slik at rugedag 1 er dagen ETTER innsetting.

Skrevet

takk fo det..uff..det er nok flere som er spente om dagen ..hvor er dere ..å hvordan går det..

Skrevet

Er på rugedag 7 jeg. Her er tingene som før- glad for at ikke TR har kommet enda, blir jo bare mer og mer spennende dager framover nå. Håper du har det bra!

Skrevet

så bra..kjenner du ingen ting,ikke vondt murringer ect..jeg og er glad TR ikke er her,men skulle det ikke gå så bekymrer jeg meg egentlig mest for de rundt meg..he he ..den sympatien er verst.men det er jo jeg som er så dum..he he.. å deler med andre,men jeg er redd jeg hadde gått i luften hvis ikke jeg fikk det ut..hadde insett 2 og fikk beskjed om å teste 14 dager senere ..så jeg er på rugedag 5...synter det er rart ikke dag 1 er befruktning..spenningen stiger og jeg må kjøpe meg test bare for å ha liggende.Mannen min dro på norsjøen i dag..så jeg skal teste alene og det er helt greit..uanset utfall så får jeg tid til å ta meg sammen..alle rundt meg tror det har gått bra..he he er jo koselig det..

Skrevet

Hei, jenter :0)

Jeg er også på rugedag 5 dersom dag 1 er første dag etter innsetting. Synes tiden går så utrooooooolig sakte, men samtidig så gruer jeg meg til å ta den testen. Jeg har fått beskjed om å ta en test etter 14 dager, altså på en torsdag, men pga at jeg må på jobb både på torsdag og fredag vurderer jeg å vente til lørdag morgen med å ta testen. Da har jeg iallefall helga å "hente meg inn" på uansett resultat.... Det er utrolig vanskelig å tenke på noe annet enn dette akkurat nå. Prøver og prøver, men tankene går sine egne veier.... Det er vel i grunnen ikke så merkelig; det er jo store ting som skjer og mye som står på spill.....

Jeg ruger "bare" på en, jeg. Så vidt jeg vet, så setter de ikke tilbake mer enn 1 på St. Olav. Fikk du velge selv om du ville sette inn en eller to ? Blir skikkelig spennende i dagene fremover, da.

Fortsatt fin rugetid, og ta vare på dere selv :0)

Skrevet

Godt å høre det er bra med dere. Her er alt med det samme og godt er vel det. Men jeg FRYSER OG FRYSER. Bare jeg ikke blir forkjøla nå, hører "det går" her i traktene nå. Hadde vært så tustelig å bli syk nå på toppen av det hele.

Vel, rug i vei jenter og kos dere;o)

Skrevet

Hei igjen. Jo jeg kjenner litt murringer i magen men det var mer av det tidligere. Mindre stinn i magen enn tidligere og. I går og i dag er jeg mer kvalm, svimmel og ikke minst trøtt og sliten. Så helt 100% er jeg ikke, men om dette er graviditetssymptomer eller bare hormoner vet jo ingen...

Skrevet

Hei på dere..rugere..

Humlasuse..vi har samme test dag..jeg begynner på arbeidshelgen min den torsdagen..kveld..men klarer nok ikke å la være å teste..i kveld har jeg vært litt stinn nederst i magen.og litt murringer i ryggen..bekymre,bekymre..jeg har vært på laaang gå tur med hunden og det hjalp på humøret..fikk også en hyggelig tlf fra en bekymret og nyskjerrig sjef ...Hevelsen i magen begynner å bli bedre..var litt usikker i går ,for da var magen stor,men det er vel ikke rart.

Insetting av to kom vel egentlig som en overaskelse på oss,for på forsamlalen,med en annen lege,fikk vi beskjed om at insett av to ikke ble gjort.Men etter ul fikk jeg spørsmål om jeg var intresert i to ,jeg sa ja,men at det måtte diskuteres med mannen først,ble jeg spurt om å være med på et forsøk med litt anneledes medisinering.Jeg sa ja og måtte trekk "lapp"for å se om jeg fikk med el ikke.Trekte lapp om medisinering. Brikanyl "asmamedisin",for å unngå sammentrekninger av livmor ,under og etter insett og Albyl "blodfortynnende"hver dag for å bedre blodsirkulasjon til livmoren..Har egentlig ikke noe formening om hvorfor vi ble valgt til to ..første ivf ,under 35,diagnose "nesten"tette eggledere..litt driv i den ene..Syntes jeg var heldig jeg.

Har blitt spådd tvillinger for noen år siden ,men har bestandig tullet med det,helt fra føste graviditet.Så når den synske damen sa jeg ville få to ,hun kunne ikke si når og hvordan ...spennende..hun er en bekjent av et søskenbarn og hadde aldri sett meg før,,sa det bare plutselig når hun tok meg i hånden..he he dette ble langt...Krysser armer og ben for alle sammen og satser på at denne uka blir fin..stor klem til dere alle.

Skrevet

Hei, igjen...

Jeg er også på rugedag 5. Når dere snakker om test, er det blodprøve, eller grav.test heime dere mener?

Jeg er nesten sikker på at dette ikke går bra, kjenner stortsett ingenting. Litt de første dagene, men ingenting nå:( Mener at jeg kjente mere murringer de andre gangene.

Håper i det lengste - er glad jeg er på arbeid, da går ventetiden fortere.

Syns det er "godt" å høre fra dere andre som er i samme situasjon.

Skrevet

Hei på deg ..ang blodprøve så kan du dra til labratorie til fastlegen din og be om graviditets test og måling av hcg..jeg har testdag 16 ..det har du og ...du kan kjøpe en vanlig hjemme test på apoteket ,like trygge de.Hvis den er posetiv ,skal jeg ringe porsgrunn,der jeg tok ivf..for å avtale ul om 5 nye uker..jeg heller kjenner vel ikke så mye ,kjenner vel heller etter for mye..he he er til å bli gal av.Å alle graviditetene en evt har kan merkes forskjellig,ikke nødvendigvis som forrie gang...rug i vei du og tenk posetive tanker...klem

Skrevet

Hei !

Jeg skal også ta test hjemme. Dersom den er positiv, må jeg ringe St.Olav og avtale tid for ultralyd om nye 5 uker (for å sjekke at det ikke er snakk om graviditet utenfor livmoren eller om det er flerlingesvangerskap).....

Huff, i dag var det visst min tur til å være litt deppa... Da jeg våknet i morges, så følte jeg meg så sikker på at dette ikke går bra... Måtte virkelig ta noen runder med meg selv for å komme litt over i positiv tankegang igjen....

Leter forresten desperat etter symptomer... I dag hadde jeg menslignende "vondter" i magen litt sånn fra og til. Er også litt stinn enkelte dager, men om dette er symptomer på om noe er på gang, skal foglarna vite...... Det er nesten sånn at jeg ønsker at jeg skal våkne kjempekvalm en morgen sånn at jeg må løpe å spy... (Hvor tullete går det egentlig an å bli, kan en spørre seg....) Nå går jeg og innbiller meg at jeg har veldig lyst på lakris og andre salte ting... Jeg liker egentlig ikke salte matvarer, men har gumlet og spist lakrisdrops i et par dager (sto en skål fremme på jobb.... vanligvis ville jeg nok ikke ha rørt den....) Vet ikke hva jeg skal tro, jeg...

Noen flere som leter etter symptomer ? :0)

Tror jeg blir (?) helt rar snart....

Skrevet

Hei.

Nei du er ikke alene om å analysere hver eneste ting i kroppen om dagen... Slitsomme greier- vet jo at det ikke skal ha noe å si. Symptomene kan like gjerne ikke ha kommet enda, hvis vi er gravide er det fortsatt veldig tidlig. Ja, jeg har tatt meg i det og ønske å føle meg kvalm ol. mange ganger (har jo prøvd en stund før dette og). Men sånn blir det vel når vi ønsker noe så sterkt..

Kjenner jeg får litt angst følelse når jeg tenker på test dagen.. Er SÅÅ lite klar for å få en trøkk i trynet igjen- og den kommet til å bli så stor hvis den kommer og... Men men..

Vi får bare stå på og prøve å ikke slite oss ut. Dette kan jo ende så utrolig positivt og:-)

Skrevet

Hei!

Ja nå drar det seg til mot testdag. Som sagt før så har jo jeg testdag den 15. Men har jo testet pos før 2 ganger på rugedag 11, så derfor har jeg fryktelig lyst å teste i morgen som er dag 11. Men det er rart dette..........venter i kjempespenning og kan ikke få tatt testen fort nok. Så når testdagen er kommet, så er en redd for å ta testen. Skjønner jo det at det er "frykten" for svaret som gjør det, men likevel.....

Jeg er ikke lenger øm i brystvortene. Men jeg har ikke tolket det som et symptom, for det ømme begynte rett rundt innsetting. Ellers har jeg hatt skikkelige krampetak i magen. Men jeg vet ikke hva det heller kan være, for det føltes ikke som om det satt nærmere underlivet og livmor-området. Kanskje rett og slett bare nervøs mage;o) Synes heller ikke jeg føler meg som de andre 2 gangene jeg testet pos. Den siste gangen jeg testet pos. var jeg hellig overbevist om at jeg var gravid, for jeg følte meg akkurat som første gangen jeg fikk pos. test. Men denne gangen er det meste annerledes, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Det kan hende jeg sitter med svaret i morgen;o)

Hvordan går det med dere andre i uke 40 da?

Skrevet

Hei på deg..ja nermer seg...jeg har heller ikke så vondt i brystene og ikke oppblåst i magen ..klemmer jeg litt på B er jeg øm..men egentlig har jeg gitt opp,blødd siden ruge dag åtte ,både brunt og rødt i veldig moderate mengder...får ikke opp trua liksom..var så sikker på at denne gangen var det min tur..vi har prøvd så mange år ,selv om det er første ivf...og jeg vet ikke om jeg orker flere runder...

Men du må ikke gi opp ,alle graviditeter begynner vel forskjellig ,krysser alt for dere andre og skal følge med hva som skjer ...lykkkkkkke til ..stikker innom her i morgen for å se resultate dit..klem

Skrevet

Oj da, dette var jo ikke greit for deg. Skjønner det er vanskelig å holde motet oppe nå. Men husk at du har jo satt inn to der inne. Hvis dette mot formodning skulle vise seg å være noe som kan ha gått galt, så kan det jo være en av de har klort seg fast.

Ang det å begynne på en ny runde om det skulle bli aktuelt..... Ikke lett å ta 1 dag av gangen mens en holder på med dette . Det er fort å tenke langt fram og foregripe begivenhetens gang. Da kan et nytt forsøk virke helt utenkelig rett og slett. Men jeg har vært der jeg og...hatt 2 SA og tenkt; orker jeg mere medisiner, styr og ståk, opp og nedturer? Men når man får ting litt på avstand og bearbeidet situasjonen litt, så har jeg funnet fram til motet igjen. For jeg tenker på at sluttresultatet kan bli så uendelig bra, selv om vi får noen drøye motbakker underveis. Og her inne på forumet er det mye god støtte å få underveis på denne "reisen" vi legger ut på med ass.befruktn. Det er så godt å få med seg denne støtten, forståelse og gode råd av mennesker som virkelig vet hva vi går gjennom.

Jeg håper du holder motet oppe. Det SKAL klaffe for oss. Blir det ikke nå, så blir det neste gang;o)

Krysser alt jeg har for deg. Skal følge spent med på uke 40 tråden vår.

Skrevet

Hei dere. Uff, dette livet er ikke til for pyser nei.. Føler med dere.. Kjenner godt at jeg begynner å bli veldig sliten mentalt nå...Har vært noen krevende uker, med mye opp og ned følelser synes jeg.. Jeg må si at jeg har enorm respekt for dere som har vært igjennom flere forsøk og fortsatt klarer å holde motet oppe. Det er mitt første og jeg er svært lite fristet til å starte på`n igjen.. Men jeg vil jo gjøre det om dette forsøket går rett vest..

Nå nærmere det seg testdag for oss alle, det som uansett er positivt, er at vi slipper å lure på hva utfallet blir- da vet vi og har noe å forholde oss til.

Ønsker dere alt godt!!

Skrevet

Laget nytt innlegg, men skriver her og. Testet på rugedag 11 og det lyste gravid mot meg;o) Helt utrolig flott! Er kjempeglad. Men som jeg skrev i det andre innlegget, så er vi litt avventende med gledesropene mht tidligere erfaring. Vi skjønner det liksom ikke helt at vi igjen var så heldige å få pos test. Så nå er det å vente.........igjen. Jeg skal ta blodprøver for å følge med om hcg'en stiger som forventet. Om det går bra, så blir det tidlig ultralyd.

Følger spent med dere andre her i uke 40! Masse lykke til videre.

Babystøv sendes ut her og............en hel haug!

Skrevet

Sier jippi her og...ha ha..tar til meg litt baby støv til neste gang..stor klem

Skrevet

Gratulerer så mye til deg, Bimmelim !!! Jeg krysser fingre og tær for at alt går din vei nå :0)

Babystøv tas imot med stooooor takk ! Jeg har testdag nå på torsdag... Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg mest... Blir ulidelig spennende hvis jeg tør å ta testen, da..... Akkurat nå så føler jeg meg verken gravid eller ikke gravid for å si det sånn.

Kjempemasse lykke til til dere andre rugerne også !

Skrevet

Gratulerer Bimmelim!! Ønsker deg lykke til. Så godt at det lyktes for a allefall en av oss i uke 40:-)

Skrevet

Ja du sier noe, men jeg skulle nå så gjerne hatt dere andre med videre også da. Det er vel du og ninu's som har "kasta inn håndkleet" i denne runden. Godt at dere i allefall ser fram til neste forsøk. For det var det jeg og gjorde:o)

Jeg kommer uansett til å henge her inne på forumet en stund og følger spent med dere. Jeg har liksom ikke tatt den pos testen innover meg ennå. Klarer ikke det før diverse prøver er tatt. Crinonerestene er en anelse lyserosa av og til. Liker det ikke, selv om jeg vet at det kan skje og samtidig være helt normalt.

Sender mange gode tanker til dere det ikke gikk for denne gangen. Dere kommer helt sikkert sterkere tilbake. Så blir det spennende å se hvordan det går med resten av uke 40 gjengen.

Skrevet

Hei !

Da var den store testdagen her for min del..... Våknet kl. 04.00 i natt og var så utrolig tissetrengt at jeg bare måtte stå opp. Tenkte at jeg bare måtte la det stå til og ta testen i samme slengen selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å vente til helga..... Forbauselsen var stor da det sto GRAVID med tydelig skrift nesten før jeg fikk tisset ferdig !! :0) Ble helt sjokkert, jeg, for jeg har hele tiden prøvd å forberede meg på at det mest sannsynlig kunne bli negativt resultat..... Tenkte at det går jo nesten ikke an å være så heldig å få full klaff på første forsøk.... Tror egentlig ikke at det har gått opp for meg ennå heller......

Flytter vel over til BIM sidene etterhvert, men kommer til å følge med diskusjonene her inne også.....

Sender lass og massevis av babystøv til dere andre slitere :0) Masse, masse lykke til !!!

Klem

Skrevet

Gratulerer! Så fantastisk altså!

Jeg har vært så spent på dine vegne. Har ikke hatt internetttilgang igjen før i kveld, etter noen dager uten. Så det første jeg gjorde var å gå inn på uke 40 og se hva jeg kunne lese. Dette var strålende nyheter.

Skrevet

Hei på dere,

Jeg tilhører uke 41. Siden det er flere av dere som er blitt gravide, kanskje dere kan fortelle oss andre litt om symptomene deres?

Jeg er på rd 6 bare, men føler et press av syre/kvalme fra magesekken så og si. Kan dette være Crinonen?

Gratulerer og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...