Gå til innhold

Til barnehageansatte. Ang påkledning (kjørt i barnehagen)

Anbefalte innlegg

Nå når det er begynt å bli kaldere ute, så vil de ansatte i vår barnehage at ungene skal ha ull innerst (og ull i midten og så dress). Så da tenker jeg at de vil svette seg ihjel inne før de går ut om jeg tar på ullstrømpebukse og vanlig bukse, samt ulltrøye. Så derfor bruker jeg å ha på ullstrømpebukse og ulltrøye og et SKJØRT! Er det ok synes dere??? Da er det jo bare å ta av skjørtet og på med den andre tykkere ullbuksa og genseren som ligger der i stedet for å bytte bukse når de skal ut.

ja, litt langt for et lite spørsmål..hehe. Men hva synes dere er greiest?? I vår barnehage er det ganske varmt inne. Varmekabler i alle gulv...

Fortsetter under...

Du må da kunne ta på barnet ditt hva du vil synes jeg. Bare gi barnehagen skikkelig beskjed om hva du har tenkt h*n skal ha på seg ute og at det ligger i sekken (enda bedre: legg det synlig i hylla).

Der jeg jobber skifter vi på barna når de skal ut, men ikke alltid vi romsterer ut alt de har i sekkene for å vurdere hva hvert enkelt barn skal ha på seg.

Det enkleste er selvfølgelig å la barna gå med ulltrøye og longs inne, mange som gjør det.

Jenta mi går ofte i skjørt eller kjole i bhg. For da blir det ikke for varmt inne, og det er lettvindt for de ansatt og bare ta av kjolen når de skal ut.

Og ærlig talt så har jeg på barna mine akkurat det jeg vil. Jeg spør ikke bhg om det er greit at jeg har på kjole.

Hei, vi har ikke fått noen "instruks" fra barnehagen om påkledning, men datteren min (2 år) pleier gå med ulltights, ullbody og ullkjole. Ute har hun ekstra ullbukse og ulljakke under dressen, utenpå kjolen. Og de ansatte i barnehagen pleier å si at hun har så gode klær. Så de syns ihvertfall at kjole er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...