Fikkennydeliggutt08 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 ...kan disse brukes i barnevogn, eller må man kjøper de fra babybutikker? (De som er naturfarget) Jeg mener ikke de langhåret saueskinn fra Ikea men de som er grå med kort/kryllete pels, det hadde spart meg mye penger hvis jeg kunne bruke de jeg har allerede liggende rundt i leiligheten! Har noen andre her brukt de fra Ikea?
mamarama og lille banan Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 jeg ville ikke brukt dette. det er brukt kjemikalier i produksjonen som ikke tar hensyn til at det skal brukes rett på babyhud. hvis du ser på ikea-sidene ligger skinnet under teppedelen, og du finner det ikke på barnesidene. barnas hus har rimelige korhårede sauseskinn som er laget for små babyer. de koster 3-400 kr. jeg mener det er verdt å legge på en hundrelapp ekstra når jeg vet at det er laget for bruk til barn
MintCondition Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 I vogna ligger jo ikke ungen naken rett på skinnet aunsett da. Hadde fint brukt et skinn fra Ikea jeg, til å ha i vogna.
temine Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Hadde godt kunne brukt ikea-skinn i vogna ja, ungen ligger jo ikke naken oppi der.
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for svaret Jeg så ei bruke en oppi vogn når jeg var på loppemarked, barnet var litt eldre da, kanskje tre år Men akkurat det med kjemikaler tar jeg ikke sjans på, det blir nok da en fra barnas hus
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2008 Hva hvis man vasker den noen ganger for å så lufte den godt på balkongen? Kanskje jeg kan skylle bort kjemikalene på denne måten? Tenkt å bare han den som liggeunderlag i vogn når det blir minus grader ute. Da har babyen på seg en vinterdress med lue etc... Som soveunderlag tar jeg ikke sjans på!
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 jeg har ikea sitt å skal bruke det i vogna på vinteren. jeg fikk dette av svigers, jeg har vasket det på ull-program. tørket det ute. og greid det på nytt.. men jeg har et annet jeg har kjøpt på jysk som er av lam. det skal jeg ha i kurven på stua.
Vil Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Vet ikke om det er relevant, men de teppene som er beregnet på babyer er laget av merionull, samme som babygarn er laget av. Dette er visst en veldig godt egnet ulltype. Men jeg vet ikke om ikeaskinnene er laget av dette også.
nr.4 i oktober Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har dette! (Ludde heter det.) og jeg har kun vært strålende fornøyd med det! Har faktisk akkurat kjøpt enda et likt til minstemor, nå som storesøster på 2 går i barnehage og har med sitt i sovevogna der. SKal bruke det nye i vogna også til minste. Kan anbefale det, det er sikkert like trygt som alle andre saueskinn, akjønner ikke at det skal være noe mer "farlig" med det enn mye annet skinn/utstyr en kan få kjøpt,..? Jeg har ihvertfall ingen betenkeligheter med å bruke disse på mine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå