♥ DAME Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har får DET suget etter lakris og er samtidig litt redd, for mener jeg leste det en gang... Noen som vet?
snartentil:) Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Det har jeg aldri hørt om. Men jeg har hørt at (MYE) lakris kan skape høyt blodtrykk, som igjen kan føre til svangerskapsforgiftning...
MintCondition Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Nei, men kan som nevnt over her føre til høyt blodtrykk om inntatt i STORE mengder. Og høyt blodtrykk i seg selv fører ikke til svangerskapsforgiftning, men kan være et (av flere) TEGN på sv.forgiftning.
mamma-T Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har hatt kjempe-sug etter lakris og har kost meg masse med det:) Er 14+4 i dag, var på ul for 4 dager siden, og knøttet i magen har det bare bra:)
Skorpion i magen;)*Fødeklar* Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 HeiHei =) Er i uke 38 nå...og har spist myyyye lakris;) babyen er frisk å aktiv..såå tror ikke det skader=) men alt med måte da;)
£adybird Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke lakris, men kanel er det (I STORE MENGDER VEL OG MERKE) så det er greit å kose seg med det på julegrøten.. Det ble brukt i det gamle egypt for å avslutte uønskede graviditeter...
sivanneg Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 håpa ikke d? å trur nu ikke d... e i uke 28, å har hatt dilla på lakris i fleire mnd, å ho e no enda i live=)
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Det heter seg at man bør være forsiktig med lakris fordi det kan være lakserende og det igjen kan forårsake spontanabort. Men som jordmoren min sier; alt med måte! Var forsiktig med lakris i 1.trimester, men har spist det innimellom etter det. Sitter ikke og dytter innpå en stor boks med salt lakris,men går fort en eller to pakker med Ifa i løpet av en uke.
3xMamma :) Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Og mye lakris har vel en viss lakserende effekt. Jeg vet ikke om det er noen sammeheng, men lakserolje kan sette igang fødsel. Hør med jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå