basilikum Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Hvor lenge kan/kunne deres leke alene når de var ca rundt der i alder? Føler han ikke kan leke aleine noe lenge og lurer på hva jeg burde gjøre. Kan jo ike sitte på gulvet med han HELE tida. Ogsåå lurte jeg på hvor mange blunder de hadde på dagen i den alder og hvor lange de var
RødRev Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Halloen! Min er snart ni mnd. Han liker godt å leke aleine lenge, men jeg må egentlig være der mye fordi han finner på så mye spik, hehe Men liker ikke fullt så godt å ligge i grinden da.. Han har to lurer på dagtid (stort sett), hender jeg må ha en tredje hvis han har sovet veldig lite. Sover ca kl. 9 og kl 13:00. Totalt bør han helst sove i alle fall to timer på dagtid, hender han sover mindre og mer. Han var 72 cm på kontroll for én mnd siden snart.
trippeltopp Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Min er 8,5 mnd og leker en halvtimes tid ca, før han blir lei. Varierer selvsagt mye; noen ganger vil han overhodet ikke ligge alene, andre ganger kan han ligge i evigheter. Han sover egentlig to ganger pr dag, men de siste par ukene har han selv kuttet ned til én lang på formiddagen. Og det er egentlig helt ok, da han legger seg mellom seks og sju på kvelden. Så nå sover han fra ca 1200-1500, og da er han våken frem til leggetid. Han var 71,5cm på sist kontroll.
Sunniva78 har to små Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Gutten vår er 8 mnd om en uke, så jeg svarer;-) Han er egentlig flink til å leke alene. Men han skal opp å stå overalt, så jeg må følge med ganske mye. Da er jeg i nærheten hele tiden, og det utnytter han... Prøver å trekke meg unna når han er "safe", hehe... Ellers sover han nå to dupper på dagtid, stor forskjell fra da han sov tre. Duppene er lengre og mer forutsigbar. Sover i 9-10 tiden, og i 14- tiden. De varer fra 1-2 timer. På siste kontrollen var han 72,5cm, da var han 71/2 mnd.
gulda Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Vår gutt er 8 måneder. Varierer litt, men han kan ofte leke lenge av gangen alene. Andre ganger vil han bare klenge, enten bli bært, leke i sofaen hos meg, eller at jeg sitter på gulvet med ham mer eller mindre på fanget. Men er han i humøret så kan han fint ligge i tre kvarter og leke. En ting som hjelper her er å bytte ut lekene med mellomrom, slik at han har noen av gangen. Nytt er spennende.. Sover 2-3 lurer. Er ikke flink til å sove lenge, som regel 30 min +/-, så han får den tredje hvis han sover lite tidligere på dagen. Han var 70 cm lang når han var 7,5 måned.
Dina1 Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Her er han ni mnd, og leker fint alene. Vi leker også endel med han på gulvet, men syns det er viktig at barna blir glad i sitt eget selskap. Dessuten avlaster det jo også litt:) Han sover to lurer på dagtid, og det må han ha ellers blir det bare suring og fangesitting:)
twoboys & a girl Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Min er 9 mnd å leker fint og lenge alene og med storebror. Men setter veldig pris på å ha mamma og pappa tilgjengelig. Sover en til to lurer på dagen. 72 cm på kontrollen.
basilikum Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2008 han er ikke så flink til å leke alene. Han kan leke litt alene en med en gang han får øye på meg så vil han ikke det lenger.Så max ti min.... Kanskje det er litt min skyld fordi jeg har sittet mye med han på gulvet. Han er veldig til å skal reise seg hele tida og vil gjerne gjøre ting han ikke klarer så jeg føler på en måte det er klaging hele tida. Sånn sutrelyder.... Men det er kanskje vanlig... Ler, jeg mente ikke hvor lang barnet var men hvor leneg de sov. Såjo nå at det ble helt feil når jeg leste det igjen
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Min lille er 9 mnd og kan ihvertfall leke seg en halvtime alene om gangen. Så leker vi litt sammen, eller gjør litt husarbeid, og så kan han leke en halvtime til. Men liker at vi holder oss ganske i nærheten! Men min lille går da, så han kommer jo etter hvis jeg f.eks går på kjøkkenet. Må også passes hele tiden så han ikke tar ledninger, ovn osv.. Sover to lurer, ca 1 time hver gang.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Forresten så var min også litt sutrete f.eks rett før han begynte å krabbe, før han klarte og gå osv.. Tror det var fustrasjon over at han ikke fikk det til, kan jo kanskje være det med din også?
basilikum Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, det er kanskje det... Han krabber jo, men tror han vil opp og gå. Blir bare litt sliten i hodet av sutringa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå