Gå til innhold

Er jeg den eneste som ammer om natten- 7,5 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ALLE har barn som sover hele natten.... Vi legger snuppa mellom sju og halv åtte og hun sover til rundt halv åtte om morgenen, MEN jeg ammer henne kl 22.30, 01.00 og 05.00. Hun roer seg bare hvis hun får pupp. Jeg vet at hun kanskje ikke har behov for alle disse måltidene om natten, men er litt usikker om hun får nok mat i løpet av dagen. Hun er ikke så glad i fast føde enda. Hun spiser som regel nesten en hel grøt porsjon kl 08.00 + litt fruktmos, litt brød og fruktmos kl 12.00, vil ikke ha middag så får fruktmos igjen kl 15.00 og som regel en hel grøtporsjon kl 18.00. Ammer henne litt etter hvert måltid. Skal jeg være litt tøffere når det gjelder nattavvenning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ammer også om natten. 7 mnd og en uke :)

På dagen får hun litt under hel porsjon grøt til frokost.. Litt brød og fruktmos til lunsj, halvt middagsglass, og litt i underkant av en hel grøtporsjon til kvelds igjen..Pupp får hun før hun skal sove lurene sine på dagen... Legges mellom syv og åtte.. Våkner gjerne to ganger før jeg legger meg i tolv tiden og vil ha pupp.. Ammer også en eller to ganger om natten.. Hun trenger det ikke, men så lenge hun vil ha skal hun få, for det er sunt! :)

Synes ikke du skal presse på med nattavvenning hvis ikke du har veldig lyst selv.. Det var en som sa så fint her; husk at du ammer for babyen, og ikke for deg selv!

Selv om det er mye kos for mamman og, så er det jo i utgangspunkte for babyen :)

Men hvis du selv ønsker å avvenne, så må du jo bare gjøre det.. Hun får nok mat, og sulter ikke ihjel av den grunn.. Og hvem vet, kanskje blir hun mer intressert i mat på dagen også?

Du må bare føle på hva som er best for dere :)

Skrevet

Mener jeg har lest et sted at de kan få for mye melk også...?? Ett eller annet om at hvis de får for mye melk så får ikke kroppen nok jern. Vil jo ikke at det skal skje :(

Koser meg egentlig med ammingen jeg altså, men skal selvfølgelig bli deilig å sove hele natten igjen. Og hadde jo vært kjekt å kunne dra ut på ting på kvelden uten å tenke på at man må hjem å amme...

Skrevet

Siden hun nå er over 7 mnd, så har produksjonen din gått så mye ned, at jeg tror ikke det er mulig at du overforer henne på mm.. Jeg fikk beskjed fra helsesøster i starten at man kunne ikke gi for mye morsmelk.. men annen mat (mme, grøt osv) kunne de få for mye av..

Kjenner godt igjen følelsen av å ville dra ut på kvelden og bare være meg.. Besøke venninner osv.. Du kan bestemme deg for at hun får ikke mat før klokken 05.00.. Da "tar du fra" henne to måltider.. Eller, jeg mener egentlig ikke at det er måltider, det er jo mest kos..

La pappan ta henne.. Vær forberedt på skriking! MEN så lenge hun har pappan sin der, så er det ingenting i veien for litt skriking..

Vi har nettopp gjort dette, for at jeg skal komme meg litt ut uten henne.. Det går fint, men det blir litt skriking.. Pappan her i huset er veldig flink å passe på at hun får tilbud om vann når hun gråter, siden de blir veldig tørste..

Hvis dere gjør det slik, så følger et godt tips: Amm henne i et annet rom en der hun skal sove, og la pappan ta henne med å gå å legge henne, for da får hun følelsen av at det er dem som går fra deg, ikke at hun blir forlatt på soverommet.. I tillegg så er det lettere for den som har lagt barnet å ta det når det våkner.. :)

Vi gjør det slik, og det har fungert godt :)

Men det var jo egentlig ikke leggingen som var problemet, det var jo ammingen, så kanskje det ble et litt rotete svar..

Masse lykke til i alle fall :)

Skrevet

Vi ammer 1-2 ganger om natten, og han er snart 9mnd. Du er ikke alene...

Skrevet

7 mndr og ammer 1-3 ganger mellom kl 19 og 8:-) Er noen mndr til jeg skal tilbake i jobb, så stresser ikke. Hvis jeg er trøtt, sover jeg heller når hun tar formiddagshvilen sin.

Skrevet

6,5 mnd, ammer fortsatt - hadde en liten periode da det virket som vi hadde sluttet med nattamming, men nå de siste dagene har vi faktisk vært oppe i 2 ganger per natt igjen...sukk. Jeg kommer ikke til å tvinge igjennom noen streng avvenning før jeg skal begynne å jobbe igjen, så jeg håper det ordner seg av se selv før det.

Skrevet

Godt å høre at det er flere :) Tror ikke jeg stresser så mye med det jeg heller. Skal ikke på jobb igjen før på nyåret. Kanskje det har ordnet seg av seg selv da.... Eneste som er litt dumt som sagt, er at det er vanskelig å finne på ting på kvelden når hun skal ha pupp rundt halv elleve... Tar nemlig ikke flaske heller :(

Skrevet

Nei, jeg ammer også enda. Litt frusterende, skrev nettopp et innlegg fordi jeg skal være borte en natt om ikke så lenge.

Jeg ammet mitt første til 18mnd, det der med nattamming går seg til.

Ammet ikke om natten så lenge, tror det kommer til å gi seg nå snart, :-)

Det er helt naturlig, hvem har sagt at det er feil tenker jeg. De er jo ikke så gamle. Jeg skal la min få, det er jo ikke de storste måltidene heller, men det er omtrent på samme tid som det du sier.

Skrevet

Min gutt er 8 mnd om en uke og jeg ammer han en gang om natta. Vi kutta to måltider på en uke når han var 7 mnd og en uke. Det gikk over ALL forventning, den siste ammingen har vi ikke prøvd å kutte enda.Var ikke så mye gråting heller, mest sutring og det tålte mammahjertet! :) Vi bare ga han vann på flaske når vi kutta de to første, de var også på samme tidspunkt som deg også er den i 5 tiden som gjenstår.

Det er uten tvil kos han skal ha, han er ikke sulten. Men han får den klokken 5 kosen en stund til. Blir deilig å sove hele natten ja, så jeg skjønner hva du mener. Men hvis grøten ikke er så stabil på dagtid enda så kan det jo være derfor han vil ha litt mat på natta enda?

Skrevet

Jeg svarte deg over her. Men vil bare tilføye at jenta mi heller ikke tar flaske... Det gjør jo at det ikke er så kjekt å stikke av. Men vi er så heldige at vi bor sånn til at jeg kan stikke på café med venninner rett etter at hun har lagt seg og så ringer mannen min når hun våkner og ikke lar seg roe uten mat. Han klarer å holde stand med skriking i 20 minutter til jeg er hjemme igjen! Jeg trenger å komme meg litt ut av og til! Og jeg tenker at det forhåpentligvis ikke er så lenge til vi må holde på sånn:-)

Skrevet

Mye pupping natten igjennom på min gutt 8 mndr. Han får mye nye tenner for tiden, så jeg er glad jeg har puppen til å roe ham ned. Når det går seg til etterhvert, vil jeg erstatte puppingen med en vannflaske, men selvfølgelig lettere sagt enn gjort. Hva gjør vi ikke for å bevare freden og holde de små podene fornøyde:O)

Skrevet

Jeg ammer enda en gang eller tre om natta, og Althea er 8,5 mnd... Så du er ikke alene, nei!

Skrevet

Blir bare så stressa av maset til hs også. Hun begynte vel å mase allerede når snuppa var 5 mnd at det var på tide med nattavvenning. Men som mange her sier så er det vel egentlig opp det hver enkel!!

Skrevet

Helsesøster kan bare gå å gjemme seg! Det er DU som bestemmer, og du gjør det som føles rett for dere! :)

Man kan høre på råd, men hvis du føler at det ikke stemmer, så følger du jo ikke de rådene :)

Skrevet

Legger min i 18-18.30 tiden, da er han så trøtt at jeg klarer ikke holde ham våken lenger. Han pleier å ville ha mm når jeg legger meg i 23 tiden og en runde til i 5 tiden. Han vil stå opp rundt 7 om morgenen, men da er det fordi han er utsovet og ikke fordi han er sulten. Problemet er at han bruker fryktelig lang tid på å sovne igjen etter å ha vært våken, bortimot 1 time og det er LENGE kl 5 om morgenen. Pratet med hs og hun sa jeg burde prøve å nattavvenne....

Har et par netter latt være å gi ham melk kl 5 om natten, men han har hele tiden fått i 23 tiden. Gruer meg til å ikke gi ham da heller for ser for meg at det blir et h..... når han skjønner at han ikke får i det hele tatt i løpet av natten. :(

Skrevet

Gulla`n er blirr 10 mnd nå, så du er nok ikke alene. Bruker å våkne i 3-4 tidne, å siden mamma`n alltid er trøtt om natta og trenger mye søvn (går på skole, alenemor- er ikkje bare bare..hehe :)) så orker ikke jeg at hun er våken en time eller to.. får hun puppen, suger hun et par ganger, så sovner hun igjen.. tror ikke hun drikke så mye!!:) Men jeg synes det er kos og, så no problemos enda!! (neste uke har jeg studieuke, så tenkte å ta opp kampen da :P:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...