mummimammsen Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Huff, nå er jeg litt frustrert her. Begynte å gi han grøt for ca1.5 uke siden, da det virket som at han trengte mer mat og i håp om at han skulle sove litt lenger om natten. Han var da 4 mnd gammel. De siste 4 nettene har han derimot våknet kl 02.00 for å få mat, noe som er en del tidligere enn før.(Har pleid å sove til 04.00-05.00) Kan det være økedøgn, selv om han får grøt? Dessverre synes jeg ikke han er spesielt intressert i mat på dagen. Hva er den lille tullingen min driver med!? Hvordan få han til å sove lenger hvis grøt ikke fungerer...? Anyone?
2 hjertegull :) Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Det er kun 50 % av babyene som sover lenger når de får grøt.. Mia var ikke en av dem, så vi kuttet grøten igjen, og jeg ga bare morsmelk frem til hun var 5,5 mnd.. Morsmelk metter mer enn grøt.. Faktisk! Nå står det jo ingenting om du ammer eller gir flaske da, men... Vet ikke hva du kan gjøre for å få han til å sove lenger.. Men det jeg gjorde, var å heller ta en ektra mating om natten.. Men nå er hun 7 mnd, og legger seg mellom 7 og 8, og er våken gjerne to ganger før jeg legger meg i tolv tiden.. Så spiser hun som regel en gang på natta.. Og hun har egentlig ikke behov for mat om natta for hun spiser så mye på dagen.. Det er bare at så lenge hun vil ha, så skal hun få!
mummimammsen Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for svar. Jo da, jeg ammer ellers, men synes jeg har lite melk om kvelden, så han får derfor pupp først og så sluker en hel posjon med grøt etterpå. Visste ikke det med at morsmelk metter mer enn grøt! Kanskje jeg skal prøve å pumpe meg og bruke det i grøten istede for mme... Men ser jo at jeg ikke har noe å klage på, håper bare ikke at det er noe han driver å venner seg til. Trodde liksom det skulle gå andre veien...at han sover lenger og lenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå