Gå til innhold

UL på riksen, intet bilde med hjem. Hvorfor?

ChaNu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ovrskriften sier vel det meste.. Jeg har fått fødeplass på Rikshospitalet, og skal dermed til ordinær UL der i uke 17.. men i brevet står det klart og tydelig at "NEI, du får ikke bilde med hjem", og "NEI, du kan ikke få det selv om du betaler"..

Noen som har anelse om hvorfor? Jeg trodde jeg skulle til et forholdsvis moderne sykehus..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er vel for at du ikke skal ha forventninger om å få bilder. Det jo tross alt ikke det som er det viktige med undersøkelsen. Ikke alltid baby ligger slik at det blir noen fine bilder og da kan jo sikkert folk bli skuffet om de har sett for seg å vise frem vidunderet til familie og kjente. Jeg hadde UL på Riksen og fikk et par bilder. Tror de fleste gjør det dersom det lar seg gjøre.

Skrevet

Ah.. Bare syns det virket så rart, siden ingen andre sykehus jeg vet om sender ut slik beskjed.

Siden vi har UL-bilder fra forrige gang jeg skulle ha barn vil det bli litt kjipt mot ny-baby'en å ikke ha noen av han/henne for å se senere.. og litt kjedelig å "måtte" ta en privat UL bare for bildenes skyld.

Skrevet

Mange sykehus lagrer alt elektronisk nå. Det innebærer at en del ultralydapparater ikke kjøpes med utskriftsfunksjon. Kanskje det er det som er årsaken? At de ikke kan skrive ut bilder? Ellers synes jeg det høres rart ut..

Skrevet

Jeg var hos Karin Matre på riksen og fikk to-tre bilder utskrevet uten å spørre om det.

Jeg spurte helt på slutten om hun hadde sett kjønnet og at hun gjerne kunne fortelle det hvis hun hadde sett det.

Var hyggelig hun.

Kan du ikke si det under undersøkelsen at du har et lite barn som gjerne vil se på hva som er i magen til mamma og at du hadde blitt glad for å få et bilde med deg?

Tror ikke amnge har hjerte til å si nei da.

Printer det jo rett ut fra det apparatet sitt..Ikke bekymre deg for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...