2.gangs Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg syns gutten vår på snart 8 måneder drikker så lite i løpet av dagen. Han ble fullammet til han var 5 1/2 måned, og etter det har han spist mer og mer vanlig mat. Nå får han melk tidlig på morgenen, grøt til frokost, frukt som mellommåltid, middag og så grøt til kvelds. Får tilbud om vann underveis i måltidet og pupp en halvtime etterpå. Men det er ikke mange slurkene han drikker underveis i måltidet og bare litt melk etterpå. Han virker i god form, men jeg syns det er altfor lite han drikker. Noen som vet ca hvor mye de skal drikke i løpet av dagen? Han får jo i seg endel vann i grøten, men veldig lite ellers.
2 hjertegull :) Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Er bleiene våte etter 2-3 timer, så får han i seg nok.. Flere sier at de skal ha mellom 500 og 600 ml morsmelk eller morsmelkerstatning og da inkludert væskemengden i grøten.. Jeg tror ikke Mia får i seg så mye, men hun drikker vann til alle måltidene, så hun er ikke dehydrert.. Hun tisser hele tiden, og da mener jeg hele tiden! Hun ammes en gang om natten, en gang om morgenen, og et par ganger om dagen før hun skal sove.. Ellers drikker hun vann.. I går prøvde vi sånn fruktjuice fra Nestle.. Set sto ikke noe om at man skulle blande den ut, men vi blandet 50-50 med vann og det gikk ned på høy kant! Hun ville absolutt ikke slippe flaska.. Så du kan jo prøve
2.gangs Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for tips! Tok en liten skje med eplemos i vannet hans, og han drakk som bare av det:) Hadde tenkt å bare gi han vann som drikke en god stund fremover, men kommer nok til å gi han vann med frukt en gang om dagen eller noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå