Gå til innhold

Flytende Melange

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÆSJ!!!!!!!!!

Har kjøpt denne et par ganger, men som regel har den kun blitt brukt til posepotetmos. I helga har jeg funnet ut at det er to ting den i alle fall ikke er egnet til, nemlig eplekake og komler (raspeball). Kaka smaker sært, og da gubben trodde flytende Melange var ok å bruke til baconet til komlene tok han skammelig feil - jeg måtte seriøst kaste alt innholdet på middagstallerkenen min i går etter å ha hatt dette stekefettet på *brekninger*

Hva ER egentlig den guffa laget for (uten å sette sær smak på)???

Skrevet

Har kun benyttet det som stekefett jeg (i mangel av olje) og der syntes jeg det funka helt greit ihvertfall... Men må legge til at det er sikkert 2 år siden jeg hadde en sånn i hus så kanskje varen har forandret seg nå...

Skrevet

Har stekt littegann idet jeg også, men da har det som regel vært litt annet "blandingsforhold" mellom stekefett og det jeg skulle steke, så det var kasnkje det som utgjorde den store forskjellen. Men syns det var rart kaka smakte sært også... Skal i alle fall holde meg til vanlig smør/margarin heretter..

Skrevet

Det skal smake det samme som vanlig melange:)

Kan jo vere det var noko gale med akkurat den flaska du brukte?

Eg er litt som du; det skal smake slik det alltid har smakt(slikt som raspeballar). Og eg merkar ikkje forskjel:)

Og når du har brukt det i potetmos utan å merke forskjel, så kan det jo ikkje vere så gale;)

Skrevet

Kan være det var noe med flaska ja. Men det smakte virkelig annerledes, til og med gubben (som syns seigmenn smaker likt uavhengig av farge) kommenterte det. Jaja, smelte smør er ikke SÅ stress, så for sikkerhetsskyld tror jeg gjør det fremover, hehe :o)

Skrevet

bruker den til både baking og steking jeg. går så fint så!

Skrevet

Bruker flytende til både steking og baking jeg....merker ikke noen forskjell. Må ha vært noe galt med den dere brukte tror jeg..

Skrevet

Ha, ha...nå må jeg le... Hvis ikke mannen din smaker forskjell på seigmenn engang så må han virkelig ha problemer med smaksløkene sine... he, he... så konklusjonen da må være at den melangen var det noe galt med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...