HopsiDeisy Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Begynner på kurs i dag! Helt nybegynner-kurs, så jeg vet ikke hva jeg skal vente meg. Lurer på om det er et vanskelig språk? Noen av dere som kan det, eller har gått kurs og kan gi meg noen lure tips?
Tarantellamora Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Spansk er ikke så vanskelig å lære seg. Språket har bare to kjønn. Det er uttalen som kan være vanskelig. Lesping og rulle-r og harking(?!)... :-)
HopsiDeisy Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Gruer meg litt! Men er samtidig spent, alltid gøy å lære seg noe nytt!
Gjest -<<- Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke spesielt vanskelig å lære det opp til et brukbart nivå. Å alltid snakke fullstendig grammatisk riktig er en del verre. Nipugg bøying av regelrette verb i presens og du er godt på vei.
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 jeg har gått på et sånt nybegynnerkurs i spansk. man lærer de grunnleggende tingene.. jeg heter ...... jeg er ...... år gammel jeg bor........ + litt til da.... det er ganske greit å lære, men er ganske anderledes bygd opp enn det norske språket.
Silvia Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes uttalen er lett. Men så ruller jeg på r-ene fra før av også da. Harkelyden er ikke vanskelig. I Spania lesper de, men jeg lært spansk i Latin - Amerika og gjør ikke det, for der uttaler de s-en sånn som oss. De fleste ordene uttales sånn som de skrives på spansk. Mye verre å lære seg fransk, sånn sett. Engelsk også faktisk. Det som er vanskelig er grammatikken, og da særlig verbbøying. På spansk bøyes verbene etter tall og person (noe som jo ikke gjøres på norsk). Det må en del pugging til, men er man motivert klarer man det Man lærer ikke SÅ mye på et nybegynner kurs, men et sånt kurs gir jeg det grunnleggende, og er det bra vil det sikkert gi deg motivasjon til å lære deg språket ordentlig. Hvis du får lyst til å lære mer etter kurset, anbefaler jeg deg å dra til et spansktalende land og lære det der. Man lærer alltid et språk best ved å oppholde seg der det snakkes og ved å bruke språke til daglig. De snakker spansk i nesten hele Sør- og Mellom-Amerika. Med andre ord så finnes det masse flotte (og billige) land å studere spansk i:) Lykke til! Hilsen spansklærer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå