Gå til innhold

Termin slutten av mai - symptomer???

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 29.mai og nå har symptomene satt igang. Noen flere?? Jeg er såå kvalm og oppblåst, hodepine hver dag. Har hengt over doskåla ett par ganger. Føler virkelig at jeg får bekrefta for meg selv at jeg er gravid nå. Er litt tøft å stå opp om morgenen og få barna opp og påkledd, når man helst bare vil ligge helt rolig i en stilling. Men, men dette går bra! Er jo kun gode tegn da. :-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138842287-termin-slutten-av-mai-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har termin samme dag som deg - i alle fall ut fra terminkalkulator på nettet :) Spennende! Er gravid for første gang og opplever det fantastisk og altoppslukende. Jeg merket veldig tidlig at jeg var trøtt og litt uggen. Følte på meg at noe var annerledes. Fikk det bekreftet ved at jeg tok tester. Det vil si, den første viste negativ, men den tok jeg nok litt tidlig. Ventet fem dager og tok ny. Den var positiv. Etter dette tok jeg enda en for å være sikker, og den også var positiv. Jeg har følt meg lettere uggen og morgenkvalm fra tidlig i svangerskapet, men ikke verre enn at jeg kan leve med det. Spiser ofte og lite - merker at det hjelper. Blir også trøtt og uggen på kvelden. Har ømme bryster + har hatt metallsmak i munnen noen ganger. De siste dagene har jeg vært veldig kvalm, og idag har jeg spydd for første gang i svangerskapet. Er hjemme fra jobb, for det er vanskelig å jobbe som lærer når man føler man må løpe ut av klasserommet for å spy ;-)

Selv om kvalmen er ubehagelig, tenker jeg at jeg kan leve med det, for utfallet er jo noe fantastisk noe! Jeg føler meg enormt glad og spent og tenker på det hele dagen - at det er et lite liv inni meg.

Lykke til med svangerskapet ditt, Victomalia :)

Hjemme fra jobb IDAG, skulle det stå. Klart meg fint til nå, og satser på å slippe å være så mye hjemme. Elsker jobben min og ønsker å fungere normalt i den selv om jeg er gravid :) Men idag er jeg ekstremt kvalm og orker ingenting, så er selvsagt litt spent på åssen de neste dagene arter seg...

Jeg har termin midt i mai da men...er også innmari kvalm...kasta opp noen ganger....og sliter rett og slett med å få i meg mat før litt utpå ettermiddagen....blir litt tørre knekkebrød eller lignende!!Døven cola hjelper på kvalmen...en liten stund....!!

Jeg er sykemeldt fram til første kontroll den 15.okt....pga kvalmen og jeg er innmari svimmel...!Har også kramper i den ene leggen og er generelt innmari slapp....!!

Gleder meg veldig til barnet kommer men merker det er vanskelig å glede seg når man er så dårlig form liksom!!

Men det er vel bare tegn på at alt er som det skal og det går forhåpentligvis over om noen uker....er i min 9.uke nå så!!

Heisann! Jeg har også termin i slutten av mai..og symptomene står i kø. Kvalmen er heldigvis ikke så fremtredene hos meg, men merker at jeg må spise ofte for å holde den i sjakk:) Er også temmelig oppblåst, ringene på fingrene føles en str for liten for tiden, er mange typer mat som ikke er like fristende som før. Har også hodepine ganske ofte, og besøker toalettet litt oftere enn før:)

Er det noen av dere som har/ har hatt en slags mensmurring/stikkninger nederst i magen? vet det er vanlig litt tidligere i svangerskapet, men jeg har fått det tilbake nå..er i uke 8. Håper det er helt normalt:)

Lykke til!:)

Termin 19. mai (i følge legen), og jeg er også KVALM! Det var jeg forrige gang også, så dette vet jeg hva er! Har kasta opp et par ganger. Kvalmen er nesten ikke merkbar når jeg har spist, men når jeg er sulten kommer den for fullt! Ironisk nok hjelper det for meg altså å spise selv om jeg er spykvalm, fordi da går kvalmen over!

I tillegg til kvalmen, er det ømme pupper, trøtthet, og sulten hele tiden! Bare en halv time etter et måltid begynner jeg å bli sulten igjen! Det er tungvint, for jeg kan ikke spise hele tiden!! (jeg skal ikke gå opp noe, jeg skal gå ned i vekt, eller i verste fall stå stille pga høy vekt i utgangspunktet). Trykker i meg masse frukt, men det blir jeg ikke skikkelig mett av.

Forrige gang var jeg kvalm hele svangerskapet, så jeg forventer ikke at det skal være annerledes nå.

Annonse

Hei! Gratulerer med graviditeten! Jeg har termin iflg legen min 26.mai, og jeg har også mange symptomer. Er heldigvis ikke mer kvalm enn at jeg blir litt satt ut, må spise for å holde den i sjakk, jeg også. En annen ting er at jeg er så SINNSYKT trøtt og trenger latterlig mye søvn! Er lærer og er helt fjern på jobb, går i halvsøvne og med svimmelhet og kvalme. Er hjemme i dag fra jobb, halvkvalm og har sovet i 12 timer i strekk. Har også mye av de mensmurringene og stikkingen, det er helt normalt. Du må huske på at livmora vår nå er på str med en appelsin, det vokser i en sinnsyk fart der nede :)

Hei :)

Her er det også symotomer....

Har vært utrolig kvalm i forrige uke og var sykemeldt fra jobben. Trøtt hele tiden. Kvalmen har gitt seg litt, men på mandag blødde jeg. Ble kjemperedd, men fikk bekrefta at alt var bra :)

Har også litt stikkninger og menssmerter.

Har termin 20.mai og er åtte uker på vei.

Hei! Jeg har termin 19.mai. Har vært litt småkvalm, men ikke ille. Du spurte om mensmurring/stikkinger nederst i magen. Det har jeg også! Det kommer og går litt, men synes jeg har hatt det mye siden jeg fant ut at jeg er gravid. Har lest at det skal være normalt, men greit å vite at andre også har det på samme måten :)

Hei alle sammen.

Jeg har termin den 27 mai.

Jeg bør vel annse meg som heldig tydeligvis. Er litt oppblåst i magen,løper hyppig på do og har ømme bryster men ellers er formen helt fin!! Er meget glad jeg slipper kvalmen... men dette er min første så jeg føler vel at jeg gjerne ville kjent litt bedre at jeg faktisk er gravid!

Det er jo nesten slik at jeg innimellom lurer på om det faktisk er sant :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...