Gå til innhold

Våkner kl 0500- hver morgen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør vi. Den lille engelen vår våkner presis kl 0500 hver morgen- og blir utslitt før lunch i barnehagen. Vi har begynt å gi ham melk når han våkner- på den måten får vi ham noen dager til å sove en liten time til. Hva gjør man ikke for å få sove... I tillegg våkner han annenhver natt mellom 24 og 03, og bruker 1-1,5 time på å sovne igjen. Da pleier vi ikke å gi melk. Vi er helt utslitte, og det er han og. Han begynte i bhg forrige uke, men sovemønsteret hadde han før det. Det eneste er at han sover mindre på dagtid nå enn da vi var hjemme med ham. Noen med erfaringer eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står ikke noe om hva gammel barnet er, men da jeg hadde problemer med at lillebror ikke sov på natten (dette var riktignok litt før han ble 1 år) anbefalte hs meg å la han sove litt mer på dagtid.

Pga da fikk han en jevn søvn, sov når han hadde behov for det, og ble ikke overtrøtt. Søvn ga igjen et rolig barn som sov bedre eller hvordan hun beskrev det.

Akkurat det samme hadde vi med storesøster. De pleier å få være litt lenger oppe i helgene, så håper vi at de sover litt lenger dagen etterpå også. Men på lørdag sa jeg at storesøster (hun er snart 3 1/2 da men) skulle i seng kl.7 idag. Fordi hun er så trøtt. Så er hun i alle fall utsovet når hun står opp imorgen kl.7. Jeg skal heller stå opp med henne da.

Men storesøster våknet uthvilt og fornøyd kl.8.10 søndags morgen =)

Skrevet

Takk for svar. Lillegull har akkurat fylt 1 år, og er rykende fersk barnehagegutt. Jeg har tenkt tanken på at det kan være for lite søvn, men han begynte med dette før han startet i bhg, og da fikk han sove masse på dagtid. Nå er det mindre. Han sover en dubb midt på dagen. Jeg får prøve å legge ham enda tidligere i kveld, kanskje det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...