Gå til innhold

Gruer meg til å fortelle det til mine foreldre!

Nonsense

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg så fælt til å si at jeg er gravid til mine foreldre! Jeg er ung (19 år), men jeg vet at mine foreldre er glad i kjæresten min og synes vi begge er ansvarsbevisste. Så jeg vet de ikke vil bli sinte eller noe slikt. Jeg bare gruer meg så fælt fordet. Vet ikke hvordan jeg skal si det og vil helst bare ha det overstått.

Er det noen som føler det samme eller har vært gjennom dette?

Fortsetter under...

Hei,

Først så må jeg gratulere=) Jeg er også bare 19 år, samboeren min og jeg har vært sammen i 4 år, har fast jobb begge to og 3-roms leilighet så vi har egentlig lenge vært klar for det.

Nå som sannheten er her så er jeg veldig urolig og føler meg mer deprimert enn glad!

Det å fortelle til familien gruer jeg meg veldig til også, ikke fordi vi er unge (samboeren er 21år) men fordi jeg er så usikker på alt

Når skal jeg fortelle det? Når skal jobben få vite det? og alt strømmer igjennom hodet mitt hverdag.

Vi er bare 3 uker på vei men er allerede plaget med symptomer som VELDIG tretthet, ømme bryst, mensmurringer (til tider kraftige) og veldig opp og ned daler med humøret! Merker du noe?

hei

jeg gruet meg veldig til å si det familie og venner pga at jeg var ung.

og jeg utsatte det og utsatte det, helt til jeg følte jeg måtte si det

og de tok det kjempe fint værtfall de fleste

og de som ikke tok det fint og ga meg komentarer som sårte bryr jeg meg ikke om.

prøver værtfall å ikke bry meg om deres meninger

Vet du...Jeg var 18 da jeg ble gravid med første...

Var vel litt skeptisk for å fortelle det og visste vel heller ikke helt åssen vi skulle gjøre det!

Men vi kjøpte et koslig kort og skrev inni: Dette er egentlig et kort uten grunn,vil bare takke for at du/dere er den dere er,dere støtter alltid opp og vi setter pris på det! Samtidig vil vi og fortelle at rundt Mars mnd skal dere blir besteforeldre!!! :)

Og da ble det jaggu noen tårer i øyekroken!!!

Om du har små tøysete/rare foreldre er det jo en mulighet å ordne t-skjorte eller kopp eller no som det står "Jeg skal bli bestmor/mormor" på!!!

Lykke til,er kjempe herlig følelse når du har delt nyheten!!!

Takk for respons!

Jeg trur kanskje jeg skal slenge meg på kopper, kort eller noe lignende. Det virker koselig og enkelt :)

Til Alis<3:

Jeg merker mye symptomer selv. mensmurring begynte det med, men har nå gitt seg. Ømme bryster og kvalme er det jeg sliter mest med nå. (dog førstnevnte ikke er så forstyrrende som sistnevnte). Humøret har heldigvis ikke blitt påvirket hos meg, og ikke så veldig trettheten heller. Hatt noe magevondt som plager meg litt om natta da. Ikke smerter, men mer en klemmefornemmelse i hele mageregionen.

• 1 måned senere...

Hei :)

Gratulerer så mye!

Jeg har vært oppe i samme situasjon.

Min mor var der da jeg tok testen, og hun ble kjempe glad da jeg fikk vite at jeg er gravid.

Men jeg turde absolutt ikke å si det til min far. Men en dag var det noen som klarte å forsnakke seg, så han fikk vite det. Og jeg ble overrasket over hvor glad han ble! Han har ikke snakket om annet enn at han gleder seg til å bli morfar siden han fikk vite det.

Hvis dine foreldre mener at du er ansvarsbevisst og de liker kjæresten din, så tror jeg nok du kommer til å bli overrasket over hvor positive de sikkert er. De fleste foreldre gleder seg til den dagen de skal bli besteforeldre, og det er mange som blir gravid når de er yngre enn deg. Så det er ingen som sier at du ikke skal klare det :)

Lykke til med å fortelle det til foreldrene dine, og lykke til med baby :D

Annonse

her har nok jeg hatt mere konservative foreldre enn dere!! mamma klikka totalt, hylte, gråt, bannet og sa mange ting vi begge helt sikkert ønsker at ikke ble sagt... sånn var hun i nærmere 2 uker! nå går det bedre. hun mener fortsatt at det er altfor tidlig, og hun er ikke enig i avgjørelsen min, men hun sier iallefall at det ikke skal gå utover barnebarnet, og at det å bli mormor sikkert blir gøy.

pappa gruet jeg meg mere å si det til enn mamma, så når mamma reagerte så fryktelig utsatte jeg det lenge før han fikk vite noe (3 1/2 mnd) han kjeftet på meg, og fikk endel lange meldinger om at jeg ødela hjertet hans (han har hjerteproblemer), men han skjelte meg iallefall ikke ut. han g¨år det veldig bra med nå:) ringer meg for å høre om hvordan formen er. bidrar til førstegangsmøbler osv. han forteler tilogmed stolt at han skal bli bestefar, i motsetning til min mor som helt ikke vil si det til noen (er høygravid, så det er langtifra hemmelig:P)

Jeg tror det er best å bare få sagt det så det ikke gnager på deg for lenge, det er ikke bra!!!

Jeg trodde jeg hadde veldig konservative foreldre som ikke kom til å reagere videre bra, så jeg hadde kjempeproblemer med å klare å si det. Så her var det sambo som delte nyheten ;o) Han bare spurte mamma om hva hun tenkte om å bli bestemor, og mamma tok helt av fordi hun synes at det var så gøy!! Var vel nesten en liten gladtåre i øyekroken oxo tror jeg.

Jeg og sambo snakket mye om hvor fælt jeg gruet meg til å fortelle det og han lærte meg noe; hvis de ikke klarer å glede seg over en slik gledelig nyhet som dette er, så er det de som går glipp av noe!

Ble langt dette her, men masse lykke til, kommer sikkert til å gå bra!!!!

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja, nå har jeg fått fortalt det til mine foreldre. Eller, jeg fikk kjæresten til å gjøre det under middagen en dag for noen uker siden ;) De fikk ganske sjokk, og hadde selvsagt masse bekymringer, men etter vi fikk pratet ordentlig ut om planer og alt mulig, så roet de seg. Nå gleder de seg til å bli besteforeldre og forteller det til alle og enhver :)

Var ikke lett, men som jeg visste på forhånd, så ble det bedre når jeg bare fikk det overstått.

Takk for all respons og lykke til til alle dere andre som har igjen å måtte si det til folk dere gruer dere for.

hehehe :) akkurat sånn oppførte mine foreldre seg også. ingen støtte å få i starten, før de faktisk forstod at dette var virkelig, og sånn skulle det bli:) begge er stolte besteforeldre nå til min lille trollunge, Mathias <3 på ett og ett halvt år :) Jeg ble gravid som 17-åring.

Annonse

Gratulerer!

Jeg ble gravid 8-9 uker etter at jeg fødte min første, og da jeg skulle fortelle igjen at jeg var gravid, var jeg dødsredd. De ble ikke sinte, men de syns det var helt ekstremt tidlig så fort etter den første osv. Foreldre flyr i taket, men det roer seg som regel. Og 19 år er ikke så ungt heller.

Lykke til!

• 4 uker senere...

hvis du bare begynner å grine, mens du forteller det, eller gjerne før( så tror de virkelig det er noe alvorlig galt) og da forteller at du er gravid, eller kansje si noe alvorlig, så venter du noen sek, og sier det var en spøk, og at du er gravid, så kansje de tar det som en lettelse :)? haha

P.s var bare en spøk, men kan jo være det virker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...