Gå til innhold

Hvor mange kalorier per dag for vektreduksjon?


Glad i høsten

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om hvor mange kalorier man bør innta per dag, for vektreduksjon? Dette, hvis man er lite aktiv p.g.a. bekkenløsning? Gravide skal ikke slanke seg heter det, men jeg har fått en del tvetydige hint fra legen min. "Denne vektøkningen må reverseres" Men, du skal ikke slanke deg". Han tror jeg tyller innpå med potetgull og sjokolade, men sannheten er den at jeg er svak for mat, rett og slett, og særlig brød og pizza. Det er min store lidenskap, huff.. Jeg er oppe i 128 kg og er 172 cm høy. Skammer meg helt utrolig... Noen tips? Jeg vil ikke sulte meg p.g.a. babyen, men gjerne skifte kosthold, som gjør at jeg kan spise, men likevel gå litt ned i vekt. Så, hva trenger man egentlig av kalorier per dag som lite fysisk aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet NOE om hvor mange kalorier man bør innta per dag, for vektredusjon når man ikke er aktiv???? Er veldig takknemlig hvis noen kan svare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde nok ha et daglig kcalinntak på ca 1700-1900, siden du forbrenner mer pga babyen og ekstra vekt. Hva med en lett variant av lavkarbo? Da altså å kutte ned (ikke kutte helt ut)på ris, brød, taco, pasta, poteter, risgrøt osv. som er høycarbo mat. Da kan du spise det meste, f.eks middag med mye grønnsaker, kjøtt/fisk og litt ris til, avocado toppet med rekesalat, omeletter og eggerøre, reker, knekkebrød med pålegg, salater, litt nøtter, yoghurt, havregrøt, skinke/oste/grønnsaksgrateng osv.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...