Skrothøna Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Har har 3 barn, 12 måneder mellom de 2 eldste, og en liten prins på 4 måneder. Med de 2 første var mensen tilbake etter 6 uker, dønn... Prinsen sover natten gjennom, så nattamming har vi ikke drevet med siden han var 3 uker gammel, men denne gangen lar altså tante rød vente på seg. Siden vi trivdes veldig med å få to tette, så vil vi gjerne bli gravide igjen med en 4.mann ganske raskt. Noe som jo blir vanskelig uten eggløsninger og menstruasjoner... Er det noen her som har tips for hvordan jeg kan trigge tante rød til et lite besøk?
Trulte76 Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 mulig du må slutte å amme for å få igjenn mensen desverre. jeg ammet mine til de var 7 mnd og 9,5 mnd. Jeg fikk ikke igjenn mensen før 1 mnd etter jeg sluttet å amme. Å da hadde de jo begynt med fast føde og sov natten igjennom. Så mulig alternativa dine er å bli å vente med å bli gravid eller slutte å amme ( men så viktig er vel ikke 2 tette?)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 For min del fikk jeg ikke igjen mensen før jeg sluttet å amme helt, selv om det siste måneden bare var hver morgen jeg ammet han. Fikk mensen tilbake rett etter det var slutt på morgenpuppen og.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ammet heller ikke på natten da tulla sov natten igjennom. Jeg ammet 4 ganger i døgnet og pumpet i tillegg én gang før jeg la meg for natten. Jeg fikk tilbake mensen først da jeg sluttet med ett av eller begge måltidene på dagen og med det at det ble en tydelig endring i ammemønsteret. Jeg tror det var tilstrekkelig med at ett måltid forsvant, for det var omtrent en måned etter det at jeg fikk mensen (men jeg sluttet med det andre måltidet ca 2 uker etter det første så sikker er jeg ikke). Nå hadde vi jo også såpass få måltider (fullammet) sammenlignet med mange andre som jeg ser her inne, så da var det jo en større endring enn om man ammer oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå