Chickolina Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har ei datter på 4 år, som elsker å tegne... Jeg er bare så fasinert av fantasien til barn, om hva figurene de tegner egentlig er... Når hun har tegnet sier jeg selvfølgelig at det er fint, og spør hva det er el. gjetter hva det er om hun ikke sier noe... Da er hun nesten helt oppgitt over at jeg ikke kan se at det er en marihøne, fugel, mamma etc ;-) Syntes bare den fantasien om hva de forskjellige tingen er fasinerende.... Noen ganger endrer hun litt mening på hva noe er, og hun stråler virkelig og er fornøyd med det hun har laget... Min datter på 7 hater derimot å tegne, og måtte bli fritatt fra dette på skolen. Vi ble enige med lerinen at hun kun skulle sette kryss i de farger som skulle være på de forskjellige tegningene hun hadde i lekse f.eks. Min 4-åring er faktisk nesten bede å tegne enn min 7-åring, så det er interessangt å se forskjellen på slike ferdigheter... Noen andre som har tenkt samme tanken, og undret seg på hvor fantasien kommer fra... Eller kanskje noen har en teori på det?? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå