Ludviginne - mamma!! Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Å, jeg ble så irritert i dag!!! Vi har hele tiden vært åpen om at vi bærer på et prøverørsbarn, men har skjønt at mine foreldre har skjønt mer hva vi har vært gjennom, enn svigers... I kveld var vi samlet hos svigers, vi, svoger med familie (hjemme på høstferie) og svigers da. Svoger får besøk av en kamerat, som er på gjennomreise inn til Trondheim. (Heretter betegnet som "byen"). Det viser seg at han og dama skal til byen fordi de ska på noe spesialbestilt ultralyd. Svoger kjenner jo til vår "reise", og sier (etter at kameraten hadde reist) at han trodde kanskje de skulle til byen for å lage unge. "Ha, ha, ha, hvem trenger vel å dra til byen for å lage unger da??" storler svigermor. Jeg har klart å svelge mildere utsagn tidligere, men i kveld klarte jeg ikke mer. Så jeg svarte, heldigvis rolig. "Vi trenger det". Gjett om det ble stille etterpå. Hele resten av kvelden bar preg av trykket stemning, og svigermor ble etterhvert veldig ivrig på å by frem tjenester som å hjelpe til med vasking eller pass av hund eller hva det måtte være. Hun er så tankeløs, og det hjelper ikke at jeg er småirritert på henne fra før også da... Nei, selges til lavstbydende
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Uff, så utrolig lite omtenksomt sagt. Skjønner jo at du reagere på en sånn svigermor. Godt at du ikke bare satt der uten å si noe. Hun trengte å målbindes, spør du meg. Hun av alle mennesker burde vise enorm glede over muligheten prøverør har gitt dere!! Nei, nei, den der kunne hun spart seg for.... Men du får nok ikke solgt henne til meg, jeg har nemlig verdens beste svigermor allerede ) Klem og lykkeønskninger fra meg
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Hei Ludviginne:-))) Uff, kjipt å få høre sånn fra svigermor. Det var utrolig tankeløst sagt av henne. Var godt å lese at du sa fra til henne. Det fortjente hun virkelig. En skulle jo nesten tro hun var litt mindre smart når hun kan ha så lite forståelse for deres situasjon. Ihvertfall hun som kjenner dere og kanskje vet litt hva dere har gått gjennom. Jeg er veldig glad i min svigermor og hun har vært helt topp i denne prosessen som vi har vært åpne om overfor dem. Men kjenner jeg kan bli litt stresset av henne for hun vil helst vite alt med en gang og hvordan det går. Helst før oss også. Det synes jeg er litt irriterende for når vi har fått gode nyheter så har vi hatt lyst å kose oss med de litt alene først. Men da ringer ho utålmodig og vil vite alt. Men det er første barnebarnet og ho mener det godt. Håper din svigermor tenker seg litt om før hun snakker i fremtiden. Ser du er høygravid så du må ha lykke til med fødsel og ikke minst svigermora di. Sender deg en god klem jeg:-)))))))))))
Søskenhåp adopterer Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Spør du meg så (og unnskyld at jeg sier det) virker hun rett og slett litt knapp. Sikkert ikke vondt ment, men sånn som snakker før hun tenker, og ikke helt den skarpeste kniven i skuffen. Rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå