Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hostet hver natt den siste uken. Han hoster ikke på dagtid. Har hevet sengen litt, men dette har ikke hjulpet.

Jeg har ikke gitt han hostesaft. Er det noen som har barn som hoster om natten? Hva har dere gjort?

Skrevet

Hvis barnet hoster om natten og ikke er forkjølet eller ikke hoster om dagen, bør man tenke på astma. Hvis det fortsetter over tid hadde jeg nok tatt kontakt med lege for å utelukke astma.

Men siden det kun er ca en uke hadde jeg nok ventet litt og sett om ikke det ordner seg etterhvert.

Skrevet

Jenta vår hoster mye om natten, men er ikke forkjølet. Hoster heller ikke noe særlig i løpet av dagen. Men hun kan hoste opp til 1,5 time sammenhengende om natten, og det synes jeg er mye.

Har vært hos lege flere ganger fordi det var mistanke om astma, men legene hører ingen lyder i brystet og lungene som tilsier dette.

Men vi har fått bricanyl i flytende form som vi gir henne om natta, dette pleier å hjelpe.

Så jeg råder deg til å ta kontakt med legen slik at han kan lytte på barnet.

Skrevet

Jenta vår hoster en del på natta, har vel gjort dette i en uke eller to. Men er også forkjølet da, snørrete, og hoster litt om dagen også. Noen ganger hoster hun så mye at det kommer slim/oppkast. Jeg skal gå til legen på torsdag med henne. Barnehagen mener det bare er vanlig forkjølelse.

Vi har også prøvd å heve sengen, til ingen nytte som vi vet om i hvert fall. Har også gitt hostesaft, virker som om det hjelper litt.

Skrevet

Han har vært forkjølet og tett i noen dager. Og etter at forkjølelsen gikk over har han fortsettet med å hoste (bare om natten). Han hoster 10-12 ganger om natten.

Tenker at jeg skal ringe og bestille time hos lege i morgen. Takk for svar alle sammen:)

Skrevet

Lillebror har vært forkjøla en stund nå, og hoste, litt på dagtid og en del på natten, avløste forkjølelsen.

Jeg har sluttet å lufte med vinduet åpent, har hørt at det bør være 16-18 grader på soverommet. Lufter bare ut på gangen, hvor det er friskt men ikke så kaldt, og ikke den kalde trekken.

Jeg har gitt hostesaft 1-2 ganger om dagen i noen få dager, senga er alltid hevet og passer på at han ikke er for kald eller varm på dagtid.

Etter 3-4 dager ga hosten seg. Nå sover han godt hele natten igjen! Endelig =)

God bedring til han! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...