Gå til innhold

Hvor lange barn passer i OTH?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt denne vogna, men er litt usikker om han fort vokser fra den da han snart er 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt lange gutt på 3,5 år får enda plass i lillebrorens oth, han sov i den i sommer på ferie og det gikk helt bra. Men han ser litt forvokst ut i den...

Jeg tror nok at den holder lenge, men vi har merket at vognbruken er blitt mye mindre når de passerte 2,5 år så vet ikke om jeg hadde investert i en så dyr vogn på slutten av vognperioden. Men det kommer jo litt an på hvor dere bor og hvor lenge du regner med å måtte bruke vognen.

Har du planer om å bruke den til barnet passerer tre år og kanskje lenger (om dere må gå lange avstander osv) så hadde jeg kanskje heller kjøpt tfk som er litt større.

Skrevet

Takk for svar!

Har tenkt litt på TFK, men den er litt tyngre. Vet du også om den er lengre eller er den bare bredere enn OTH?

Hører også at noen sier at fremhjulet er bedre på OTH enne TFK.

Må legge til at poden ikke er av de lengste, ca. 83 cm.

Skrevet

Ryggen på TFK er lengre, men vogna sammenslått er kortere enn OTH :-) Jeg ønsker meg en TFK..........

Skrevet

Ryggen er litt lenger ja (fra setet til enden av ryggen er den to cm lenger, mulig at også selve setet er litt lenger). Så er jo hele tfk vogna litt større, så skal litt mer til før ungen ser for stor ut i vogna. Er det som er problemet med 3,5 åringen i othen vår, det at han ser så stor ut i den, ikke at den faktisk er for liten =)

Kan legge til at han er 103 cm nå, så det er jo hele 20 cm lenger enn barnet ditt.

Når vi skulle ha ny vogn til minsten vurderte jeg både oth og tfk, jeg har aldri hatt tfk så kan vel egentlig ikke uttale meg om den men utfra de jeg så/prøvde å trille på butikken så likte jeg oth myyyye bedre. Syntes den var bedre å trille og enklere i bruk. Men dette er jo smak og behag. Barnet sat like bra i begge.

Oth har jo større framhjul, så kan tenke meg at om det er skikkelig snø og ulendt terreng så vil oth være hakket bedre (jo større hjul jo bedre egentlig), men kan ikke tenke meg at det har den store betydning sånn til vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...