Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 5 mnd er utrolig opptatt av å spise på hendene sine. Eller ha andre ting i munnen. Ser ut som om hun er helt utsultet, men hun gjør det t.o.m. underveis i spisingen og rett etterpå. Vet jo dete r noe som heter den orale fase.. men det er liksom så ekstremt. Noen andre som har babyer med en hånd i munnen konstant? (Hun bruker tommelen også, men det er et klart skille på denne kosesugingen på tommelen og når hun spiser på hele hånda) Har holdt på slik veldig lenge egentlig (mer el mindre fra hun var født..), lurer på hvor lenge hun skal fortsette.

Fortsetter under...

Skrevet

Her er det akkurat d samme.. Har vært endel usikker om han ikke har fått i seg nok mat eller var sulten.. men nei..tygger på hendene hele tiden..har gjort det nesten hele tiden siden han ble født. er litt over 4 mnd.. er så forvirrende.. hehe men d er vel godt å bite på d,klør sikkert masse i munnen... har begynt å smøre sånn greie på gommene og etter d så har han kuttet ned engod del..

Skrevet

lillegutt tygger mye på hendene sine han å, og vil ha alt i munnen. Han er 3 mnd, og har drvet med dette siden han var 2 mnd. I starten var det nok kun pga at de kun har kontroll over munnen sin i starten, men nå er det nok noen tenner på vei, har hvite kuler i munnen som er på vei ned. Jeg lar ham bare holde på jeg, bruker Dentinox NAF i ny og ne når han er utilpass, men for det meste koser han seg når han tygger på neven;) Har hørt at man skal være forsiktig med å overbruke Dentinox, for den vil etterhvert miste effekten sin, og tannvondten blir jo verre etterhvert, så jeg mener det er best å bare la ham bruke nevene sine mens det er bra nok for kløen, pluss en tyggeleke fylt med vann som jeg legger i kjøleskapet,bruker Dentinox så lite som mulig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...