Gå til innhold

Er 13+1 i dag, og jeg kjenner at spira sparker og beveger seg som bare det!


trultetralte <3 Høygravid

Anbefalte innlegg

Er 13+1 i dag. Har i noen dager kjent babyen sparke og bevege seg helt nederst i magen. Merkelig, husker jeg kjente det i uke 14, eller 15 forrige gang også, men er like gøy denne gangen:-)

Noen fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, du er heldig. Jeg er 12+5 og kjenner meg knapt gravid. Første gang for meg, og tviler vel sterkt på at jeg kommer til å kjenne noe om 3 dager... Har du fått ordentlig mage også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da! Gleder meg til jeg også kan kjenne den lille spiren min.

Er 12+3 og kjenner meg ikke gravid i det hele tatt, så det skal bli stort å kjenne det første sparket.

 

Ingen mage er kommet her enda. Eller kanskje en liten en, men den mistenker jeg er fra at jeg ikke har fått trent noe i 1. trimester siden jeg har vært så trett og kvalm. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 13 uker da jeg først kjente baby denne gangen :D Var litt usikker på om det kunne være baby, men er i uke 15 nå og kjenner baby stadig på samme plassen som for 14 dager siden så var nok baby jeg kjente ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage har vokst ja! Jeg ser skikkelig gravid ut..går over i uke 15 i morra..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! Kjente babyen i går jeg! Var helt fantastisk.. Har heller ikke følt meg gravid de siste 3 ukene, så jeg ble kjempe glad : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.....dette er min første graviditet, så vet ikke helt hvordan noe skal kjennes ut. Jeg er 15 + 4 og kan noen dager ane litt mage...andre dager helt flat. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg sagt at jeg ihvertfall var gravid i begge puppa...hehe.

 

Imponert over at dere kjenner liv...jeg går rundt og er usikker på om det er noe der inne....og som sagt så vet jeg ikke helt hva jeg skal kjenne etter.

 

Hilsen amatør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er like langt som deg og like amatør. tror kanskje jeg kjente noe i dag, men det var liksom bare en vanlig mage bevegelse. men det er definitift noe i magen min, noe som vokser. puppa er gigantiske.

 

men det virker som (på film) at når det er et ordentlig spark så veit man hva det er. satser på at det er slik det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+4 og går med min andre. Kjenner ikke spark enda jeg:-) tror faktisk ikke jeg kjente noe sikkert før uke 18 sist :-) Men det kjentes ut som små luftbobler i begynnelsen. Og endte med noen skikkelige spark så magen bulte på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner heller ingenting enda, var rundt 20 uker før jeg kjente noe med førstemann. Er nå 13+4, så jeg venter ikke å kjenne noe på to tre uker enda. Trodde slettes ikke det var vanlig heller, så kjempe gøy for dere som gjør det. Jeg har fått mye mage nå da til min store fortvilelse, er jo redd jeg blir kjempe stor, eller at det er fler enn en der inne:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente babyen før livmoren steg opp over symfysebenet, en skikkelig rullende følelse som absolutt ikke var luft i magen, he he. Da var jeg omtrent 13 uker, og førstegangs! Måtte ligge helt stille på rygg og konsentrere meg om området der jeg skulle kjenne noe, noen ganger var det babyen, andre ganger ingenting, og mange ganger var det luft og mine egne hjerteslag som forstyrret.

 

Nå er jeg straks 14 uker, livmoren har steget oppover for jeg kjenner ikke babyen så godt lenger. Jeg kan kjenne den dersom den beveger seg mye, det ligner litt på bobler men kjennes ulikt alt annet jeg noen gang har kjent i kroppen! Bevegelsene holder seg på samme område selv om jeg snur på meg eller trykker på magen. Hadde det vært luft, så hadde det forflyttet seg slik som det alltid gjør.

 

Nå venter jeg bare på at babyen skal vokse seg såpass stor at jeg kan kjenne den uten å ligge stille! :-)

 

Trodde ikke at jeg ville bli trodd av venner og familie siden det er så tidlig, men etter beskrivelsene mine så har alle vært enige i at det er babyen jeg har kjent! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, innom fra maiklubben her :-) Dvs litt uklar termin månedsskiftet april/mai...

Jeg synes også jeg har kjent noe faktisk, og jeg er vel bare rundt 12 uker... Som Tweak så har jeg kjent det et par ganger da jeg har ligget på ryggen i senga, helt stille og bare kjent etter. Har da helt tydelig kjent en slags boble/dyttebevegelse som jeg er rimelig sikker på ikke var luft! Kan ikke helt beskrives hvordan den kjentes heller, men jeg vet at jeg kjente noe... Har prøvd flere ganger men det er bare de to gangene jeg har kjent noe, siste gang var søndag morgen da jeg kjente samme greia fire ganger, to av de var veldig tydelige.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...