snupsy-2englejenter +spire Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Hvor ofte er man til ultralyd i løpet av ett svangerskap? og skal jeg flere ganger siden det er tvillinger??
Mamma's trolljenter Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Det kommer helt ann på svangerskapet ditt og tvillingene Om de deler morkake eller fostersekker osv. Mine deler morkake og ytre fostersekk, så da blir det betegnet som et risikosvangerskap og ultralyd hver 10 dag nå... Jeg vet ikke helt hvordan det er hvis de ikke deler noenting og har det helt fint der inni, men ville egentlig tro en fikk noen ekstra oppfølgings ul uansett! Vet du hva du har der inne? kjønn?? Lykke til!
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har eneggede tvillingjenter i magen som deler morkake og har en tynn skillevegg. Jeg er på ullevål hver 10.-14. dag og hos jordmor annen hver uke, så hver uke er det sjekk. Ble sykemeldt pga kynnere nå, er i uke 23. Lykke til!
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg venter toeggede tvillinger, og etter ordinær UL fikk jeg et skjema der det står kontroller fremover. Da er det annenhver uke Fra uke 22 ( her i stavanger) 22-AllmennLege/jordmor i kommunen 24-Sykehuset: Cervix måling 26-Allmennlege/jordmor i kommunen 28- Sykehuset: Ultralyd 30: Lege/jordmor 32: Sykehuset: lege ctg 34: lege/jordmor 36: sykehuset: ultralyd 37: Lege/jordmor 38: sykehuset:ultralyd 39: lege/jordmor 40: sykehuset: lege Så evt andre undersøkelser utover dette hvis de ønsker nøyere oppfølging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå