Gå til innhold

Gratis ? Jordmor eller lege?

Anbefalte innlegg

Helt sikkert et teit sprøsmål: men er d gratis å gå til legen når en er gravid? jordmor? De obligatoriske sjekkene er vel i alle fall gratis? (UL ved 18 uke, kontroller nærmere fødselen osv..)

Hva anbefaler dere: å gå til lege eller jordmor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138839454-gratis-jordmor-eller-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er gratis å gå både til jordmor og lege når du er gravid=) vi er heldige sånn!

Anbefaler egentlig å gå annenhver gang til jordmor og lege hvis du har mulighet til det, det gjorde jeg første gang og var veldig greit! =)

Jeg anbefaler jordmoren jeg da... Å gå til henne på alle kontrollene... Hun har mer kunskap om fosterlivet, og hun har ofte mer tid til deg når du er der..

Spørst hvilken erfaringer en har og hvordan legen din er.. Når du har vært en gang til jordmoren, så føler du selv hvem det føles "rett" ut å gå til.. Evt. om du vil gå med begge.. Jeg var helt klar på at det ble til jordmoren....

ja anbefaler annenhver gang, men uansett å gå innimellom til legen, fordi jordmor kan feks ikke skrive sykemelding! litt greit å ha vært innom legen før du kommer å ber om sykemelding liksom. men det er jo ikke alle som trenger det sa det må man nok finne ut av selv

Jeg gikk til jordmor og lege annen hver gang ved sist gravidtitet. Denne gang vil jeg bare gå til legen. Dette fordi jeg ikke følte jeg hadde noen utbytte av å gå til jordmor. (men kanksje min jordmor var litt rolig/stille av seg) Hadde liksom ikke så mange spørsmål og når jeg lurte på ting ja da var det legespørsmål. Er kjempe, kjempe fornøyd med legen min så denne gang blir det kun lege. Tror det er litt mangel på jordmødre så da er det jo like greit at jeg ikke opptar noen av dem.

Jordmødrene på sykehuset var jeg derimot kjempefornøyd med.

Men som førstegangsfødende tror jeg nok kanskje det kan være en fordel å gå annenhver gang til lege/jordmor. Da har en hvertfall prøvd det:-)

Annonse

Hei!

Du finn sikkert jordmor under helsetenester på kommuna sine internettsider, ellers kan det hende det er organisert under helsestasjon i mindre kommuner. Ta kontakt på nummer som står der, eller ring kommunen sitt sentralbord.

Eg har gått til jordmor kvar gong til båe svangerskapa mine før, har to gutar på snart åtte og tre og eit halvt år. Jordmødrene har betre kjensle med det naturlege ved eit svangerskap, tykkjer legane har meir medisinsk tilnærming.

Lykke til, og nyt at vi har gode tenester her på berget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...