Gå til innhold

Løkkeskrift/sammenhengende skrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken klasse går barna når de skal lære å skrive løkkeskrift (heter det 'løkkeskrift' lenger?)?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke alle skoler de lærer løkkeskrift på. Datteren min har begynt med løkkeskrift nå i andre klasse. Men på en annen skole her i byen har de ikke løkkeskrift og hadde det heller ikke da mannen min var liten og gikk på den skolen. Så det er nok opp til hver enkelt skole virker det som om barna skal lærer løkkeskrift eller ikke.

Skrevet

Det var overraskende. Jeg trodde løkkeskrift var obligatorisk, det høres slitsomt ut å skrive en og en bokstav.

Skrevet

Jeg trodde også at det var noe alle lærte, fikk nylig vite at denne andre skolen ikke hadde løkkeskrift. Er veldig glad for at datteren min sin skole har det i alle fall for hun har gledet seg kjempe masse til å lære å skrive det. Syns jo det er en fordel at de lærer det eller så er det jo faktisk enkelte ting de ikke kan lese. F eks brev fra en gammel oldemor:-)

Skrevet

man trenger ikke å skrive en og en bokstav om man ikke lærer løkkeskrift...Her er det valgfritt om man vil skrive med vanlig formskrift, slik de fleste i vår generasjon gjør, eller løkkeskrift som bestemor/oldemor generasjonen skriver.....

Løøkeskrift er en nydelig skriftmåte:)

http://webster.hibo.no/alu/norsk2/web07/berit/alfabet.html

Annonse

Skrevet

"Stavskrift som ikke henger sammen" heter det virkelig det? Ikke noe eget uttrykk? Har du eksempler på hva det er også?

Skrevet

Troor ikke de lærer løkkeskrift her, vi gjorde iallefall ikke det. Eldstemann går i 3dje klasse, og de har ikke begynnt å sette sammen bokstavene neda, sammenhengende skrift, men regner med at det kommer når de har lært ordentlig å konsekvent bruke de små bokstavene. Min gutt blander og skriver små og store bokstaver om hverandre.

Skrevet

Stavskrift er det samme som formskrift. Det har vist byttet navn.... Så det er sammenhengende bokstaver uten løkker:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...