Gå til innhold

Noen som måtte slanke seg for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Dreamers.

Jeg veide 92,9 kg for to uker siden og er 169 cm høy. I tillegg har jeg PCOS, og har vært gravid to ganger, men mistet begge gangene...

Legen sa at jeg kunne øke mine sjanser til å bli gravid ved å bli normalvektig, så det har jeg tenkt å prøve på. Jeg har gått to uker på ketolysedietten nå, og trives med det. Jeg har også begynt å gå tur regelmessig, og håper at dette kan hjelpe meg. Du kan finne mer info på ketolyse.no eller lavkarbo.no

Mange sverger til et lavkarbo-levesett for tiden. Og jeg tror på det! Man trenger virkelig ikke alle karohydratene man normalt putter i seg på en dag. Mer grønnsaker og grove kornprodukter er bra for alle! :) Drikke masse vann og holde seg aktiv :)

Har dere prøvd lenge på å bli gravide? Har du regelmessig mens og el?

Lykke til! Send meg gjerne en PM hvis du vil :D

Hei

Jeg vet om flere jenter som har hatt PCO/PCOS som er blitt gravide etter flere års uønsket barnløshet. Det gir meg stor glede. Årsaken er at ketolysekuren på meget kort tid normaliserer hormonforandringene som medfører PCO/PCOS.

OG så et råd. Starter dere på ketolysekuren for å bli gravide bør dere ta folinsyre fra dag 1, da graviditet for noen har kommet overraskende fort ( TFolinsyretilskudd anbefales av de offisielle Norske helsemyndigheter til alle gravide. Det reduserer forekomsten av ryggmargsbrokk)

Og så noe veldig viktig. Når man blir gravid, må man slutte med ketolysekuren, da det ikke er dokumentasjon på effekten av ketose og graviditet og da må man vre føre var.

Generell lavkarbo anbefales da ( "Etter Slankekuren" Fedon Lindberg" Grete Rhoede sitt opplegg ofr gravide etc)

Lykke til

Måtte ikke, i motsetning til i Norge, er ike legene sås trenge påv ekt her i Tyskland.

Jeg gikk ned 30 kilo i 2004/2005 ved hjelp av lav carbo, har pcos. Ble ikke gravid og har gått opp igjen 14 kilo ca, men er kvitt 10 av dem igjen.

For min del hjalp det ikke å gå ned i vekt for å bli gravid, men det anbefales jo pga faren for komplikasjoner i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...