Gå til innhold

Hva med Ludvik og Gustav...

Anbefalte innlegg

Jeg "leter" etter guttenavn som inneholder V - synes det hadde vært koselig om både Ava og en eventuell gutt hadde V i navnet sitt.. Ikke noe "must" - for all del, men liker veldig godt Ludvik og Gustav.. Det er navn jeg uten å blunke kunne ha brukt på en sønn, jeg anser dette som stødige, klassiske og flotte navn som aldri går av moten - med Ava er det litt annerledes.

Spørsmålet mitt er bare om dette er navn som "passer" til Ava? Blir det helt stilkrasj?

Jeg anser ikke Ava som et "poppis-harry" navn, men enkelte vil kanskje gjøre det òg. Mange foreslår navn som Noah, Theo og Liam, men dette er ikke navn jeg vil bruke på min sønn..

Jentenavn er så og si klart.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138838432-hva-med-ludvik-og-gustav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge navn er klassiske og koselige : ) Min favoritt er Ludvig, ville skrevet med G, men det er jo en smaksak.

Ava er absolutt hverken poppis eller harry! Kanskje ikke type klassisk navn som Ludvig og Gustav, men alle er internasjonale og kler hverandre : )

Takk for forslag, liker Viktor, Levi (må smake litt på det), Olaves og Severin :-)

Prebs - "Bra" du ikke synes Ava er harry, heh. Hun er delvis oppkalt etter Ava Gardner :-) Ludvig er kanskje penest, ja.

Forresten blir GustAV og AVa litt merkelig, synes ikke det klang så bra likevel.

Jeg synes ikke Ava er hverken harry eller poppis. Begge navna du har satt opp er vel greie som navn på lillebror. Ingen av dem er nok helt min smak, men jeg synes Gustav er finest av dem ihvertfall. Andre forslag:

David

Even

Eivind

Oliver

Vetle

Viktor

Annonse

Gjest Siklerotte

Navnet Ludvig er jeg ikke glad i overhodet, synes faktisk det er veldig merkelig. Det er også veldig populært for tiden tror jeg - det er i hvert fall tre Ludvig i barnehagen til datteren min. Mest av alt minner deg meg om tidenes drittunge.

Gustav er et fint navn, men synes forsåvidt det ikke står helt til Ava, men derigjen - slikt bryr meg ikke i stor grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...