Vannmann35 Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Cecilia, hvis jente. Liker også Othilia og Othilie da, men føler kanskje de er litt tunge? Mannen min liker Mille og Mina, men jeg føler Mille er veldig kallenavn, og Mina blir veldig likt mitt eget navn... Vil gjerne ha forslag til tilsvarende navn, altså navn som ikke er for vanlige, men likevel ikke "rare". Vil gjerne ha navn som kan brukes greit i utlandet også, liker ikke veldig norske navn som Sigrid og Inga.
prysseluskan Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Cecilia er kjempefint! Og så kan dere bruke Cilla eller Cille som kallenavn : )
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Cecilia er bare fantastisk vakkert. Stødig, sterkt, klassisk, vakkert, feminint - jeg mener det har "alt". I tillegg er det ikke særlig mye brukt nå, etter hva jeg vet - kjenner bare ei som heter dette, hun bor i statene. Kjenner også ei lita norsk jente som heter Sicilia etter den italienske øya. Jeg synes Othilia og Othilie er utrolig tunge navn, blir rett og slett lett tungekrøll. Da er OtElie og Otelia bedre, men de er "stygge" i mine ører. Siden O-ti-li-e har så mange vokaler, blir det "slitsomt" å si, derfor tror jeg en Othilie lettere får kallenavn enn en Cecilia, det er av en eller annen grunn lettere å si, samt det flyter mye bedre. Mille er søtt, på en treåring. Synes det er kallenavn, og utrolig lite tak i sammenliknet med Cecilia.. Synes det blir skikkelig pinglete i forhold, for å være ærlig. Hva med: Ovidia Constanse Madeleine Catarina Louisa Filippa Lovinda Oleanna Wilhelmina Elisabeth Juliane Benedicte Andrine Nikoline Henriette Leonora Dortea Dorothea Men jeg tviholder på Cecilia :-)
LilleTrille med en tulle Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Cecilia er veldig pent, men siden mannen din liker korte og søte navn kanskje dere kan finne noen korte som begge har sansen for? eller evt et dobbelt navn? Mille-Cecilia går jo og samme med Mille-Othilia, men blir mye i-er og l-er da. Hva med: Erica Fride/a Thilde Cajsa Odine Olea Malin Ella Tine Wilma Heidi Embla Vilde Jenny Henny Anine Linnea Tyra Alva Felicia Dina Thelma Livia Vilja Lyche Freja Saga Eloise Siril Carolin Lydia hm.. ja det var noen=)
prebs Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg ville holdt på Cecilia hvis det er favoritten - det er klassisk, pent og ikke mye brukt. Jeg liker ikke Othilie og Othilia. Men både Mille og Mina er koselige navn, jeg ville ikke tenkt på at det ligner på ditt - men det må jo du føle på : ) Ellers har du vært innom mange flotte jentenavn: Anna Caroline Johanne/a Camilla Vet ikke om guttenavnet er fastsatt, men jeg ville tatt et av disse: August Håkon/Haakon Johan Edvard
sonne Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Cecilia og Mina er fine navn. Othilie /Othilia er jegt enig i at er tunge..jeg liker ikke de navna. Ikke så begeistra for Mille heller. Andre forslag: Alida Elida Eline Emine Helene/Helena Julianne Jenny Karine Live Lisa Malin Malene Miriam Mia Mari/Marie/Maria Olivia Pia Serine Seline Tiril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå