Gå til innhold

Jeg har hengt meg veldig opp i navnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cecilia, hvis jente. Liker også Othilia og Othilie da, men føler kanskje de er litt tunge? Mannen min liker Mille og Mina, men jeg føler Mille er veldig kallenavn, og Mina blir veldig likt mitt eget navn... Vil gjerne ha forslag til tilsvarende navn, altså navn som ikke er for vanlige, men likevel ikke "rare". Vil gjerne ha navn som kan brukes greit i utlandet også, liker ikke veldig norske navn som Sigrid og Inga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cecilia er kjempefint! Og så kan dere bruke Cilla eller Cille som kallenavn : )

Skrevet

Cecilia er bare fantastisk vakkert. Stødig, sterkt, klassisk, vakkert, feminint - jeg mener det har "alt". I tillegg er det ikke særlig mye brukt nå, etter hva jeg vet - kjenner bare ei som heter dette, hun bor i statene. Kjenner også ei lita norsk jente som heter Sicilia etter den italienske øya.

Jeg synes Othilia og Othilie er utrolig tunge navn, blir rett og slett lett tungekrøll. Da er OtElie og Otelia bedre, men de er "stygge" i mine ører. Siden O-ti-li-e har så mange vokaler, blir det "slitsomt" å si, derfor tror jeg en Othilie lettere får kallenavn enn en Cecilia, det er av en eller annen grunn lettere å si, samt det flyter mye bedre.

Mille er søtt, på en treåring. Synes det er kallenavn, og utrolig lite tak i sammenliknet med Cecilia.. Synes det blir skikkelig pinglete i forhold, for å være ærlig.

Hva med:

Ovidia

Constanse

Madeleine

Catarina

Louisa

Filippa

Lovinda

Oleanna

Wilhelmina

Elisabeth

Juliane

Benedicte

Andrine

Nikoline

Henriette

Leonora

Dortea

Dorothea

Men jeg tviholder på Cecilia :-)

Skrevet

Cecilia er veldig pent, men siden mannen din liker korte og søte navn kanskje dere kan finne noen korte som begge har sansen for? eller evt et dobbelt navn?

Mille-Cecilia går jo og samme med Mille-Othilia, men blir mye i-er og l-er da.

Hva med:

Erica

Fride/a

Thilde

Cajsa

Odine

Olea

Malin

Ella

Tine

Wilma

Heidi

Embla

Vilde

Jenny

Henny

Anine

Linnea

Tyra

Alva

Felicia

Dina

Thelma

Livia

Vilja

Lyche

Freja

Saga

Eloise

Siril

Carolin

Lydia

hm.. ja det var noen=)

Skrevet

Jeg ville holdt på Cecilia hvis det er favoritten - det er klassisk, pent og ikke mye brukt. Jeg liker ikke Othilie og Othilia. Men både Mille og Mina er koselige navn, jeg ville ikke tenkt på at det ligner på ditt - men det må jo du føle på : )

Ellers har du vært innom mange flotte jentenavn:

Anna

Caroline

Johanne/a

Camilla

Vet ikke om guttenavnet er fastsatt, men jeg ville tatt et av disse:

August

Håkon/Haakon

Johan

Edvard

Skrevet

Cecilia og Mina er fine navn. Othilie /Othilia er jegt enig i at er tunge..jeg liker ikke de navna. Ikke så begeistra for Mille heller. Andre forslag:

Alida

Elida

Eline

Emine

Helene/Helena

Julianne

Jenny

Karine

Live

Lisa

Malin

Malene

Miriam

Mia

Mari/Marie/Maria

Olivia

Pia

Serine

Seline

Tiril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...