(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 8.5 mnd siden fødsel. Begynte på cerazette for to uker siden. I dag fikk jeg mensen, første mens etter fødsel. Når begynte dere å blø? Tenkte en eventuell blødning kom på den siste pille raden på brettet. Åssen ble dette til dere da? Blir blødningen regelmessig?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Hm... å nei tenker jeg, begynte på di for 9dager siden, vil ikke ha mensen nå!! Skal ikke ha barn innen det første året. Dennis er snart 4mnd...så Ja kom med deres erfaringer takk )
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Nå ammer ikke jeg, så det blir vel kanskje ikke det samme, men begynte på Cerazette rundt 2 mnd etter fødsel tror jeg... og hadde uregelemessige blødninger i sikkert 4 mn, altså litt blødning neste hele tiden, bare ett par dager uten innimellom - forferdelig irriterende. Har gått seg til først nå, 7 mnd etter fødsel. Hadde planer om å kutte de ut etter siste brettet, men så ordnet det seg, så da forstsetter jeg.
Erisa* Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Cerazette er ikke en helt vanlig p-pille, for alle pillene på brettet inneholder hormoner. Det er derfor ganske vanlig å miste mensen egentlig. Men det er også ganske vanlig med litt småblødninger. Jeg har ikke fått mensen enda, brukt cerazette siden i sommer. Vi fødte vel ca samtidig. Det er sannsynlig at du ikke får regelmessig blødning, men også vanlig at de første mnd man bruker pillene så har man en del småblødninger. ofte går det seg til etter hvert. eh... dette var kanskje tidenes dårligste svar.. men håper du forstår hva jeg mente:)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Du sier pillene inneholder hormoner.... har du/noen blitt hormontroll av disse pillene da? *hjelp eg håpe ikkje det skjer meg**
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg var veldig hormonell i begynnelsen.. skikkelig sur kjærring:-) Men det gikk over heldigvis!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 off...det var det jeg følte på meg.... er heller ikke så medgjørelig med disse hormonene siden starten på pillene. Satser på at det går over jah
Erisa* Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 men kjære deg, alle p-piller er jo hormonpiller - det er hele poenget! Det er de som gjør at vi ikke blir gravide:) Men cerazette inneholder ikke noe østrogen, og det er det som har ord på seg for å være verst når det gjelder humøret. "vanlige" p-piller har hormoner i de første 21 pillene på brettet, og så bare sukker de neste 7. Under den uken med sukkerpiller, får man en blødning (mensen). Slik er det ikke med cerazette, derfor får mange ikke mensen i det hele tatt. Jeg har hatt minimalt med bivirkninger fra Cerazette, har egentlig ikke merket noe til dem. Har ikke hatt noen blødninger siden jeg begynte med dem heller.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Ok ) kjære deg og Men jeg har ALLTID i 14år gått på Østrogen piller..... så hvordan vet jeg det vel. Men takk for utfyllende svar
jentelykke + guttelykke Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Begynte på disse pillene 6 uker etter fødsel. Jeg fikk en blødning etter et par uker som du HI også har fått. Men etter det så har jeg ikke blødd i det hele tatt 5mnd siden fødsel. Men legen min sa at det er vanlig og få mange småblødninger, og at det bare er å slutte da...
singo Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 begynte på de ca 8,5 mnd etter fødsel.fikk mensen tilbake med en gang,men blødde i 1 mnd nesten hver dag! sluttet på de ja!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg begynta på Cerazette 6 uker etter fødselen, og fikk mensen ca 2 uker etterpå. Siden så har jeg hatt mensen igjen en gang til, og denne gangen har jeg blødd i 14 dager i strekk... Syntes den pilla er litt slitsom, for vet aldri når jeg får mensen, og siden jeg nå har blødd i 14 dager, så skal jeg kontakte legen i morgen, og høre om hun kan gi meg noe annet, hvis ikke så må jeg bare slutte på de... Vesla er forresten snart 4 mnd....
Erisa* Skrevet 5. oktober 2008 #13 Skrevet 5. oktober 2008 sorry, var ikke meningen å ordlegge meg sånn - ble litt teit..
twoboys & a girl Skrevet 5. oktober 2008 #14 Skrevet 5. oktober 2008 Begynte på de 6 uker etter fødsel, lille gutt er nå blitt 9 mnd å jeg har ikke hatt noen blødninger til nå. Ammer ennå på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå